Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 2. 1. 2017 mi dorazil balíček se spodním prádlem (kalhotky Diamond Starter). Při objednávce po telefonu mi bylo sděleno, že cena zboží je pouze poštovné a balné, tedy částka 149,-Kč. Na faktuře je ale účtován i poplatek ve výši 59,-Kč za prodlení. Faktura byla vystavena dne 25. 12. 2016, ale splatnost faktury je 26. 11. 2016. Jak je možné, aby splatnost faktury byla o měsíc dříve než samotné vystavení faktury? Společnost jsem se pokoušela kontaktovat telefonicky, ale bohužel jsem se zatím nedovolala.
spodní prádlo Diamond Underwear, společnost Westerfield Int. AG Praha Praha 2
Souhlasím se zaplacení částky 149,-Kč za zboží, ale nesouhlasím s platbou poplatku 59,-Kč, který je podle mě neoprávněně naúčtovaný. V případě, že se objeví záznam v registrech, tak žádám o okamžitý výmaz. Jsem podnikatelka a záznam, který by takto neoprávněně vznikl, by mohl poškodit mé jméno u bank, které si prověřují solventnost žadatelů o finanční produkty.
|
Tweet |
Pokud balíček přijde, doporučujeme jej poslat zpátky na adresu pražského p.o. boxu společnosti Westerfield. Současně s balíčkem zašle spotřebitel i odstoupení od uzavřené smlouvy. Především doporučujeme doplnit, že spotřebitel má vůli zrušit i zasílání všech ostatních zásilek. Kopii dopisu i doklad o zaslání je třeba si pečlivě uschovat. Doporučujeme fakturu při převzetí prvního balíčku se zbožím nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení spotřebitele stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel zašle pouze obdržené zboží na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení od smlouvy. Pokud se jednalo o první balíček se zbožím je požadavek na zaplacení poplatku za prodlení neoprávněný a spotřebitel jej může odmítnout hradit. V případě sporu by musela společnost prokázat, kdy a zda-li skutečně zboží odeslala spotřebiteli.
Telefonické podání odstoupení od smlouvy, popřípadě výpovědi smlouvy o pravidelném zasílání zboží nelze spotřebiteli z důkazních důvodů doporučit.
Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.