Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14072Neoprávněně účtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2017, před 8 lety

Kateřina Štěpánková

Znění stížnosti

Dne 2. 1. 2017 mi dorazil balíček se spodním prádlem (kalhotky Diamond Starter). Při objednávce po telefonu mi bylo sděleno, že cena zboží je pouze poštovné a balné, tedy částka 149,-Kč. Na faktuře je ale účtován i poplatek ve výši 59,-Kč za prodlení. Faktura byla vystavena dne 25. 12. 2016, ale splatnost faktury je 26. 11. 2016. Jak je možné, aby splatnost faktury byla o měsíc dříve než samotné vystavení faktury? Společnost jsem se pokoušela kontaktovat telefonicky, ale bohužel jsem se zatím nedovolala.


Produkt

spodní prádlo Diamond Underwear, společnost Westerfield Int. AG Praha Praha 2


Požadované řešení

Souhlasím se zaplacení částky 149,-Kč za zboží, ale nesouhlasím s platbou poplatku 59,-Kč, který je podle mě neoprávněně naúčtovaný. V případě, že se objeví záznam v registrech, tak žádám o okamžitý výmaz. Jsem podnikatelka a záznam, který by takto neoprávněně vznikl, by mohl poškodit mé jméno u bank, které si prověřují solventnost žadatelů o finanční produkty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2017 10:51, před 8 lety

Pokud balíček přijde, doporučujeme jej poslat zpátky na adresu pražského p.o. boxu společnosti Westerfield. Současně s balíčkem zašle spotřebitel i odstoupení od uzavřené smlouvy. Především doporučujeme doplnit, že spotřebitel má vůli zrušit i zasílání všech ostatních zásilek. Kopii dopisu i doklad o zaslání je třeba si pečlivě uschovat. Doporučujeme fakturu při převzetí prvního balíčku se zbožím nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení spotřebitele stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel zašle pouze obdržené zboží na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení od smlouvy. Pokud se jednalo o první balíček se zbožím je požadavek na zaplacení poplatku za prodlení neoprávněný a spotřebitel jej může odmítnout hradit. V případě sporu by musela společnost prokázat, kdy a zda-li skutečně zboží odeslala spotřebiteli.

Telefonické podání odstoupení od smlouvy, popřípadě výpovědi smlouvy o pravidelném zasílání zboží nelze spotřebiteli z důkazních důvodů doporučit.

Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2017 19:29, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.