Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dostal jsem písemnou upomínku od Westerfield Int. AG na nezaplacenou platbu jakéhosi zboží Matrix start v ceně 129,- Kč + poplatek z prodlení 59,- Kč. Možná mi někdo volal, ale určitě jsem si nic podobného neobjednal ani mi nebylo doručeno. Navíc datum vystavení nějaké faktury, kterou jsem nedostal, je na složence uvedeno jako 25.12.2016 ale datum splatnosti 2.12.2016. Na složence není kontak na firmu. jenom P.O.Box. JNemám jediný doklad o tomto fiktivním zboží.
Jak jsem předpokládal, na čísle 227 191 219 (zák.servis) se nikdo nehlásí.
Předem děkuji za ZASLÁNÍ JAKÉHOKOLIV DOKLADU, ŽE JSEM ZBOŽÍ OBJEDNAL A PŘEVZAL A FAKTURY, KTEROU UVÁDÍTE V UPOMÍNCE.
Děkuji za odpověď.
Michal Sobíšek
Na složence uvedeno jakési Matrix start
CHCI ZASLAT DOKLAD O PŘEVZETÍ ZBOŽÍ a přestat být obtěžován. Chci kontakt, který funguje, nejlépe emaiulovou adresu pro dokazatelnou komunikaci. V o pačném případě se obrátím na obchodní komoru.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Westerfield Int. AG, nejlépe doporučeně s dodejkou na níže uvedené adrese a upozornit společnost na to, že spotřebiteli nebyla doručena žádná zásilka se zbožím a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.
Nakupuje-li spotřebitel zboží distančním způsobem, tedy v tomto případě přes telefon, pak může ze zákona od smlouvy do 14 dní od převzetí první zásilky odstoupit bez udání důvodu.
Případnou výpověď smlouvy, odstoupení od smlouvy doporučujeme poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2 doporučeně s dodejkou a uchovat si její kopii.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.