Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 15.11.2015 jsem si v kasa.cz objednal mobilní telefon Huawei P8 Lite DS (faktura č. 1065480767), který jsem si vyzvedl ve výdejním místě v Praze na Černém mostě. Mobilní telefon fungoval cca 10 měsíců bez problémů. Z ničeho nic se však po této době začal samovolně vybíjet a to při i když se vůbec nepoužíval. Wifi, 4LTE/3G, aplikace byly vypnuté, ale mobilní telefon se stejně vybíjel dál. Tento problém se zhoršoval až se stalo to, že po úplném nabití mobilního telefonu se do hodiny a to bez používání a odinstalování veškerých aplikací vybil úplně. Byl jsem ho tedy nucen reklamovat na KasaPoint na Černém mostě. Dne 18.11.2016 jsem ho reklamoval s reklamačním protokolem č. 8216100411. Dne 8.12.2016 mi bylo oznámeno, že byla reklamace vyřízena. Dne 10.12.2016 jsem si tedy došel na KasaPoint, kde mi bylo řečeno, že reklamace byla uznaná a byl mi vydán nový telefon Huawei P8 Lite DS. Jednalo se o neopravitelnou vadu, která nemohla být odstraněna. Já jsem se však rozhodl odstoupit od kupní smlouvy a vrácení peněz. Byl jsem si jistý, že jestli-že se vada na mobilním telefonu nedá odstranit, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a já mám tak nárok na výměnu vadného kusu za nový nebo vrácení peněz. Na což mi bylo na přepážce řečeno, že musím vytvořit novou reklamaci, ve které žádám o vrácení peněz. V popisu reklamačního protokolu bylo napsáno:"Výrobek se vrátil ze servisu. V servisu vyměnili celý výrobek protokol Britex 3500316. Zákaznice odmítá převzetí výrobku, žádá o vrácení peněz." Byl mi tedy vystaven další reklamační protokol č. 8216107429. Po příchodu domů jsem si však uvědomil, že mi na KasaPoint sebrali první reklamační protokol a já dostal pouze druhý reklamační protokol. Upozorňuji, že po přihlášení do kientské sekce nejdou zobrazit reklamační protokoly (nenalézá se stránka). Následně mi dne 28.12.2016 bylo oznámeno, že se reklamace neuznává. Mohu se tedy zeptat, jak je možné, že při podstatném porušení kupní smlouvy prodávajícím, nemám právo na odstoupení od kupní smlouvy a tedy vrácení peněz. Děkuji a s pozdravem Jaroslav Rys
Huawei P8 Lite DS, výrobní číslo: 862838034328799
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Dle § 2169 občanského zákoníku má kupující v postavení spotřebitele primárně nárok na opravu věci, je-li možná. V případě, že oprava možná není, má kupující nárok na výměnu věci, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy. Můžeme říci, že nároky spotřebitele jsou takto hierarchicky uspořádané.
Spotřebitel si může v rámci reklamace zvolit nárok, který požaduje. Vždy je ovšem potřeba zohlednit povahu vady. Jednalo-li se tedy o vadu, kterou byl prodávající schopen opravit, mělo by dojít k opravě věci. Pokud se o opravitelnou vadu nejednalo a prodávající byl schopen vyměnit zboží za totožný bezvadný kus, je v souladu se zákonem, že zvolil výměnu vadné věci či její části.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci, případně její části (pokud se vada týká pouze součásti věci). Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží. Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by byla splněna výše uvedená zákonná domněnka, která stanovuje, co se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.