Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
sms mi byl poslám termím dodání zboží,ale nepřišel a ani mi nikdo nevolal jiný termím až když jsem sama volala na tel.733675547 slečna mi řekla že jsem se do auta nevešla tak posílá dnes,když jsem jí řekla že mi to mohla dát vědět tak se smíchem řekla to samé,její nadřazené arogantní chování mě urazilo a nazvala jsem jí krávou a položila tel.volala mi zpět že za to mi zboží nedodá a mám si ho vyzvednout někde v Č.Budějicích,po té jsem volala vám,pak mi přišla sms že mi balík doručí a opět nepřišel ale přišla sms že ho mám na depu ale nevím kde a vám prý psala že mi ho neposlala za trest,jak je možné že tato slečna může zadržovat někoho zaplacené zboží,pokud by mi slušně řekla a uznala že se měla ozvat a informovat zákazníka pochopila bych,ráda bych věděla jaké ponese důsledky děkuji M.Vlásková
ob.č.95401437
vrátit peníze nebo poslat jiného dopravce
|
Tweet |
Věc je kupujícímu odevzdána, až když mu jí dopravce předá (§ 2090 odst. 2 zákona č. 89/2012, občanský zákoník). Z toho vyplývá, že nebezpečí škody na věci přechází na spotřebitele až v okamžiku předání.
Prodávající tedy odpovídá za to, že se věc dostane v pořádku ke spotřebiteli. Odpovídá dále za to, že věc nemá při převzetí vady, a že má takové vlastnosti, které jste si sjednali, nebo které lze k povaze věci očekávat (2161 odst. 1 písm. a) občanský zákoník).
Není tedy povinností spotřebitele reklamovat nedodání zásilky u přepravní společnosti, je na prodávajícím, aby dodal zboží řádně. Spotřebitel by však měl mu poskytnout určitou součinnost, aby se problém vyřešil co nejrychleji.
V této situaci tedy může spotřebitelka požadovat po prodávajícím řádné dodání zboží. Anebo může od smlouvy odstoupit do 14 dnů od dodání zboží dle § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku a bodu 40 preambule směrnice 2011/83/EU, která toto ustanovení rozšiřuje tak, že odstoupit lze i v případě, kdy zboží ještě nebylo dodáno.
V případě, že přepravní společnost nedodá zásilku do ujednané doby, ocitá se v prodlení a odesílatel (prodejce zboží), který má s přepravní společností uzavřenou smlouvu, může požadovat doručení zásilky, smluvní pokutu, byla-li sjednána, nebo případnou náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nedodáním či ztracením zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.