Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#14095Reklamace projektoru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2017, před 8 lety

František Krob

Znění stížnosti

Reklamoval jsem projektor, kde přestala svítit lampa po necelých 500 hodinách provozu. Reklamace mi nebyla uznána z důvodu:že záruční lhůta pro lampu už vypršela. Lampa má udávanou životnost 5000 hodin. Proti reklamaci jsem se odvolal a bylo mi odpovězeno:

Pokud s uvedeným vyjádřením nesouhlasíte, můžete si nechat zhotovit posudek od soudního znalce, kdy pokud bude ve Váš prospěch, můžete nám zboží spolu s posudkem zaslat znovu na reklamaci a při akceptaci posudku servisem bude reklamace uznána a posudek proplacen.


Produkt

MON Optoma projektor HD141X Full 3D FHD (DLP, 3000 A NSI, 23000:1) Q8ZE524AAAAAC0804


Požadované řešení

Oprava projektoru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2017 08:57, před 8 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2017 11:58, před 8 lety

Dobrý den pane Krob.

Vaši reklamaci posuzoval autorizovaný servis a shledal vadu ve spotřebním materiálu - lampě. Na spotřební materiál dává výrobce životnost 6 měsíců, v některých případech pak 1 rok a (nebo) určitý počet hodin. Z tohoto důvodu nebyla reklamace servisem uznána - spotřební materiál byl mimo svou životnost.

Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.1.2017 12:17, před 8 lety


František Krob

Nikde při koupi nebylo uvedeno, ýe záruka na lampu je kratší 2 let. Je to omezené pouze na 5000 hodin svítivosti. Jenže můj projektor, respektive lampa má za sebou necelých 500 hodin. A to vím jistě, protože nedlouho po koupi jsem se stěhoval a nový dyt se mi 6 měsíců rekonstruoval. Takže přístroj vlatním rok a 6 měsíců nebyl používaný. A když byl, tak denně v průměru 2 hodiny. ( 1 film ) Což mi nedává dohromady 5 000 hodin. Chtěl bych se zeptat, zda by bylo možné opětovné posouzení jiným technikem. Jelikož jsem také kdysi dělal reklamačního tecjnika, vím jak to chodí u věcí, kde je životnost omezena hodinově

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 15:16, před 8 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Tato doba může být zkrácena až na jeden rok, ale pouze v případě, je-li předmětem koupě použité zboží.

Existují však výjimky, kdy není možné práva z vadného plnění uplatnit (§ 2167 a § 2170 občanského zákoníku). Mezi tyto výjimky patří mimo jiné vady, které jsou běžným opotřebením způsobené obvyklým užíváním věci, nebo pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na lampu k projektoru je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané lampy k projektoru by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 20:33, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.