Společnost


Penny Market s.r.o.

Počet nahlášených stížností:546
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#14098Nepravdivé uvedení země původu zboží- klamání zákazníků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2017, před 8 lety

Pavel Vácha

Znění stížnosti

Vážení, 2.1.2017 jsme zakoupili v prodejně PENNY v Litomyšli viz výše) vajíčka ( 10 ks, plastový obal) u kterých bylo na cenovce zřetelně vyznačeno, že se jedná o český výrobek, k tomu, patrně pro zvýšení reklamy, že se opravdu jedná o česká vajíčka ještě symbol české vlaječky. Na papírové nálepce na plastovém obalu nápis Čerstvá vejce 10 ks, k tomu čárový kód, začínající číslem 8 ( tedy kode CZ), další údaj doba trvanlivosti , resp. datum spotřeby 24/01/2017 a další kode CZ 11880042-až potud vše zdánlivě v pořádku, pro zdání, že se jedná o český výrobek vše splněno. Iluze končí v okamžiku, kdy jsem vajíčka vybalil a chtěl dát do ledničky... jen ze zvyku jsem se podíval na kode uvedené na vajíčku: a tam překvapení: kode 3PL 30251305 prozrazuje, že se jedná o polský výrobek a ze strany firmy PENNY docela arogantní klamání zákazníků a v důsledku možná i neoprávněné použití státního symbolu(vlajky jako nástroje k oklamání zákazníků.Tato praktika v souvislosti s podzimní skoro celoevropským zákazem prodeje polských vajec vrhá dost podivné světlo na firmu Penny a vzbuzuje i další podezření.
Prosím o informaci, co v podobném případě dělat, jakým způsobem se nepoctivé firmě bránit.
Děkuji za odpověď,

s pozdravem

Pavel Vácha


Produkt

vajíčka ( 10 ks, plastový obal), Na papírové nálepce na plastovém obalu nápis Čerstvá vejce 10 ks, k tomu čárový kód, začínající číslem 8 ( tedy kode CZ), další údaj doba trvanlivosti , resp. datum spotřeby 24/01/2017 a další kode CZ 11880042-,kode 3PL 30251305 na vajíčkách prozrazuje, že se jedná o polský výrobek


Požadované řešení

Zveřejnění info o klamání klientů firmou PENNY prostřednictvím klientské sítě D Test, příp. informace dalším mediím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2017 08:22, před 8 lety

Různé označení šarže na balení i samotném vejci může mít svoji příčinu v zákoně o potravinách a tabákových výrobcích. Dle něj lze za zemi původu považovat takovou zemi, kde došlo k poslední podstatné úpravě potraviny. Touto úpravou se dle informací od mluvčího Státní zemědělské a potravinářské inspekce bohužel myslí i balení.

I vejce, která byla snesena v Polsku, mohou být transportována do České republiky, kde budou následně zabalena, a původ této potraviny lze potom označit jako český. Tedy šarže na obalu může nést český kód, ačkoliv země snášky vejce bude jiná. Země snášky se však vždy značí na samotném vejci kódem.

Kód na skořápce je něco jako rodné číslo nosnic, od nichž konkrétní vejce pochází. První číslice – může to být nula až tři - označuje způsob chovu nosnic. Nula je vyhrazena biovejcím z ekologického zemědělství, jednička znamená vejce nosnic ve volném výběhu a dvojka je pro vejce od nosnic v halách na podestýlce. Trojku mají vejce od nosnic v klecovém chovu v halách. Poté následuje země původu vajec, Česko má zkratku CZ, Německo DE, Polsko Pl apod. Kód uzavírá identifikační číslo chovatele, jinak řečeno drůbežárny.

Protože s vejci se v EU čile obchoduje a ne vždy do cílového státu putují v malospotřebitelském obalu, najdeme informaci o zemi původu nikoli na krabičce, ale pouze na skořápce. Klíčovou informaci o původu vajec musí spotřebitel hledat pouze na skořápce zakoupených vajec. Systém označování vajec je pro spotřebitele matoucí, avšak potravinářským předpisům v současné době neodporuje. Unijní legislativa na jedné straně říká, že hranice členského státu smí překročit pouze vejce označená, na druhé straně však umožňuje, aby se dovážela nevytříděná. V praxi to znamená, že označená zahraniční vejce nechá na českém území obchodník vytřídit a zabalit ve veterináři schváleném provozu, jehož registrační číslo pak umístí na obal.

Spotřebitel může však podat podnět Státní veterinární správě, která vykonává dozor v oblasti potravin živočišného původu, tedy i vajec, zda-li v daném případě nedošlo k porušení předpisů na ochranu spotřebitele. Lze použít následující odkaz pro zadání podnětu: http://eagri.cz/public/web/svs/portal/zakladni-informace/kontakty/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2017 20:38, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.