Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v reklamační době jsem opakovaně poslala do opravy svůj Lenovo Thinkpad číslo servisního požadavku #73257. Při druhé opravě stejné vady jsem zařízení předala kurýrovi s uvedením adresy, svého jména a telefonu - adresa do práce v Praze 1, Na Poříčí 24, kde pracuji, protože by mě doma kurýr nezastihnul. Předání se uskutečnilo 11.11.2016 a tehdy jsem svůj notebook viděla naposledy. Cca za 14 dní jsem se dotazovala na servisu Lenovo, zda je již notebook opravený a bylo mi sděleno, že již byl přece před týdnem (23.11.2016) doručený. Zjišťovala jsem podrobnosti, prý převzala kolegyně Tereza T. Ta to popírá, naopak kurýr prý v přízemí společnosti kde pracuji, zkoušel notebook udat, byla na něm uvedena jen adresa Na Poříčí 24 bez jména a telefonu, sám si dal razítko určené pro klienty, ale nikdo ho od něho nechtěl převzít (nevěděli pro koho je). Tedy odešel i s notebookem. Ten den si kolegyně Tereza T.o patro výše objednala od stejné doručovací společnosti zásilku písemností. Kurýr jí ji doručil a kupodivu, k její zásilce bylo doplněno i číslo zásilky mého notebooku. Ten už jí nikdo nepředal. Ona si bohužel druhého čárového kódu nevšimla, otiskla firemní razítko a podepsala se ke své zásilce. Od té doby si dopisuji jak s kurýrní společností GEIS, tak s OCC Lenovo Services. Obě se mi snaží doložit, že mají doklad o doručení a tedy vlastně je pro ně záležitost uzavřená.
Lenovo Thinkpad číslo reklamace #73257
Operátor z OCC Lenovo se se mnou sice snažil záležitost řešit, ale vždy skončil na tom, že zařízení bylo doručeno a zásilková služba GEIS tvrdí, že ho předala. Já mám ale zato, že bylo jejich chybou, že odeslali zařízení s neúplnou adresou bez mého jména a že naopak mělo být doručeno mně a do mých rukou a standardem bývá, že s sms nebo telefonickým oznámením, že bude doručeno. Aspoň když jsem notebook předávala, se tak stalo a s kurýrem jsem se domluvila.
OCC Lenovo nemůže za špatné služby doručovatele, ale mně nebylo zpátky zařízení doručeno, mělo to být do mých rukou. Já jsem doručovatele nevybírala. Trvám tedy na tom, že reklamace nebylo vyřízena (do 30 dnů už vůbec ne)a pokud mi nemůžou vrátit můj notebook, což bych preferovala, požaduji náhradu škody, abych si mohla pořídit jiný. Nechápu proč bych se měla smířit s tím, že doručovací služba tvrdí, že někomu můj notebook doručila, ten to popírá a já mám tedy zapomenout na svůj notebook?
|
Tweet |
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak nebo že spotřebitelka zboží skutečně převzala.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.