Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u této společnosti jsem si v listopadu objednala knihu. Na začátku prosince zaslali informaci o nedodání do Vánoc, a proto jsem objednávku obratem stornovala. Po několika urgencích zareagovali až 22.12. s tím, že mi vrátí peníze a chtěli číslo účtu. To jsem jim opět. Zaslala obratem. Od té doby nepřišly ani peníze ani odpověď a to ani na opakované emaily.
Kniha a storno objednávky
Vraceni penez
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Dobrý den, vaše objednávka obsahovala knihu, u které jsme měli špatné informace od vydavatele, kdy skutečně má kniha vyjít. Došlo k posunutí termínu výroby a následně jsme zákazníky informovali, že nebudeme schopni dodat do vánoc. Vaše objednávka byla zaplacena prostřednictvím platební brány PAYU a následně byla stornována. Bohužel nás systém neumí vracet peníze zpět prostřednictvím této brány a tak se vás kolegyně, která vyřizovala vaše maily měla zeptat na jaký účet chcete vrátit peníze. V historii komunikace vidím, že kolegyně se vás na číslo bankovního účtu dotazovala až 22.12., což bylo pozdě. Předvánoční období je pro nás velmi hektické a může se stát, že ne vše funguje tak jak má. Mezi svátky jsme měli dovolenou a platbu ve výši 385 Kč jsme vraceli až 3.1.2017. Za způsobené problémy se omlouváme. Mrzí nás vaše nařčení, že peníze nevracíme. Děkuji za pochopení Stanislav Vostárek, jednatel Donativo,s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.