Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jsem numismatik a kupuji mince nejenom od firmy Č.M.O.. Náš vzájemný obchodní vztah fungoval bez problému, až do července 2016, kdy firma začala posílat nevyžádané zásilky, které jsem zasílal zpět s dopisem se žádostí o zasílání pouze zásilek odsouhlasených mojí osobou. Vrátil jsem tři zásilky a firma neměla žádný problém je stornovat. Problém vznikl, když jsem zaslal firmě zpět čtvrtou zásilky na dobírku (ve lhůtě do 21 dnů, jak stanoví jejich obchodní podmínky), kterou si nepřevzala a zůstala u České pošty s.p. s odůvodněním, že nepřebírají vrácené zásilky na dobírku. Po naší vzájemné korespondenci mi zaslali k podpisu Potvrzení pro jednání s Českou poštou s.p., aby si dohledali předmětnou zásilku. Od té doby se neozvali a předali fakturu k vymáhání firmě Alektum s.r.o., Vinohradská 184, Praha 3, IČ: 28221958, které jsem odpověděl, že pohledávka není oprávněná z důvodu, že jsem zboží řádně vrátil a všechno ostatní odebrané zboží od firmy Č.M.O. jsem vždy ve splatnosti uhradil.
Sběratelský servis Diana-matka, Diana gigant 70/70 mm, František Palacký
Zboží jsem zaslal doporučeně firmě Č.M.O. zpět, fakturu mají stornovat.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla uzavřena a bylo již ze strany společnosti plněno.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, je možné smlouvu o pravidelném zasílání zboží zrušit způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Vážený pane Kříži,
chceme Vás z naší strany ještě jednou upozornit, že ze zásady nezasíláme zásilku, která nebyla objednána, nýbrž jen objednávku Vámi uskutečněnou.
Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.
Vaše objednávka byla registrována v rámci sběratelského servisu (kompletace sbírky).
V návaznosti na Vaši záležitost upozorňujeme na naše odpovědi v E-mailu ze dne 18.10. , 19.10. , 20.10. 2016 ,
kde Vám bylo jasně sděleno, že zpětné zásilky zaslané dobírkou nejsou dle obchodních podmínek společnosti přijímány.
Bylo Vám doporučeno, abyste zásilku poslal zpět na naší adresu doporučeně s odkazem na obchodní podmínky, které jsou přílohou každé zásilky.
To jste bohužel odmítl .
Tímto Vás znovu žádáme o zaslání zboží z faktury č. 008 zpět na naší adresu. Poté z kulančních důvodů může být pohledávka u inkasní společnosti zrušena.
V případě dalších otázek a poradenství nás můžete kontaktovat na telefonním čísle 725 698 998/377 150 060
od pondělí do pátku od 8:00 do 17:00 hodin nebo na emailové adrese servis@mincovni-obchod.cz.
Věříme, že jsme Vám touto informací posloužili
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
Vážení,
můj první písemný požadavek na ukončení zasílání dalšího zboží jsem Vám posílal už 4. 8. 2016. Můj požadavek byl Vámi vyřízen až po mé třetí písemné urgenci a s tím zároveň 4 vrácených zásilek. Poslední, předmětnou zásilku jsem Vám zasílal 16. 8. 2016, tedy v termínu podle vašich obchodních podmínek - viz níže Váš email.Je na Vás, zda si předmětnou zásilku na České poště s.p. vyzvednete nebo ji tam necháte uloženou. Všechny Vaše zásilky, které jsem si ponechal jsem Vám řádně uhradil.
S pozdravem
Pavel Kříž
---------- Původní zpráva ----------
Od: servis@mincovni-obchod.cz
Komu: Pavel Kříž
Datum: 15. 9. 2016 8:58:34
Předmět: Český mincovní obchod - odpověď
Místo: Plzeň
Datum: 15.9.2016
Zákaznické číslo: 1326678
Vážená pane Kříži,
srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.
Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.
Byli jsme srozuměni s Vaším přáním a pozastavili jsme zasílání dalšího zboží.Aby byl Váš zákaznický účet vyrovnán, žádáme Vás tímto v průběhu následujících dnů o úhradu pohledávky.
Rádi bychom Vás chtěli také informovat, že po obdržení zásilky, má každý zákazník 21 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy (viz obchodní podmínky).
Jako součást našeho „sběratelského servisu“ můžete také využít u všech dalších zásilek 6 denní právo k nahlednutí. To znamená, že kupní smlouva nabývá účinnosti až po tomto 6 denním období, tedy celkem 27 dní na Vaše rozhodnutí (6 dní + 21 dní). K dodržení lhůty postačí jen časné odeslání.
Po této lhůtě vrácení zásilky není možné.Bohužel jak jsme Vám již v předchozím e-mailu psali není možné vracet zásilky na dobírku.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD®, značka HMK GmbH
Waldaschaff, (DE), Zweigniederlassung Kreuzlingen (CH),
Leubernstrasse 6, CH-8280 Kreuzlingen
Handelsregister des Kantons Thurgau, Firmen-Nr: CHE-105.045.393
Zákaznický servis provozuje TCS Taurus Service s.r.o.
Plovární 82/3 , 301 00 Plzeň - Jižní Předměstí
E-mail : servis@mincovni-obchod.cz
Pevná linka : 377 150 060*
Mobilní č. : 725 698 998* ( Cena hovoru dle Vašeho tarifu)*
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážený pane Kříži,
jak Vám bylo již několikrát sděleno, zpětná zásilka dobírkou není možná, ale pouze doporučeně.
Nejedná se o vyjmečnost naší firmy, ale o běžný postup většiny zasilatelských společností.
Jiné řešení / návrh Vám bohužel nemůžeme nabídnout.
Ukončení sbírky jsete provedl až na základě Vám dodané, nyní urgované zásilky. Vašemu přání bylo ihned vyhověno.
Rozhodl jste se odstoupit od smlouvy, což bylo naší společností akceptováno. Pouze jste zboží odeslal zpět na naší adresu nesprávným způsobem. Na správný postup při vracení zásilek jste byl upozorněn.
Váš zákaznický servis ČMO
Vážení,
ukončení dodávaných sbírek jsem požadoval od první zásilky, kdy jsem Vám je začal vracet a ne u čtvrté, kterou urgujete.Způsob odeslání nevyžádaných zásilek doporučeně na dobírku, ve výši poštovného, ztracený čas s odesíláním těchto zásilek jsem si neúčtoval, považuji za zákonný. Pokud se mýlím, zašlete mi příslušný zákonný předpis.
Děkuji
Pavel Kříž
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Kříži,
tímto Vás upozorňujeme na naše předchozí písemná vyjádření.
Zboží je zasíláno dle stanov a zákonů EU.
S pozdravem
zákaznický servis ČMO
Vážení,
tímto Vás také upozorňuji na moje písemná vyjádření. Zboží jsem Vám zaslal podle platných zákonných předpisů ČR, pokud jsem porušil zákon, napište mi odkaz nebo jeho znění.
Děkuji
Pavel Kříž
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost. Nepodaří-li se mezi spotřebitelem a podnikatelem nelézt smírné řešení sporu, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Kříži,
zboží jste obrdžel v rámci obchodních podmínek, které jste si dozajista pročetl. Obchodní podmínky jsou přílohou každé zásilky a máte možnost si je také přečíst na na našich webových stránkách.
V obchodním podmínkách v bodě 4 je uvedeno : " Zboží jste nám povinni zaslat nebo předat na své náklady bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dní ode dne, kdy jste nám oznámili odstoupení od této smlouvy, a to na adresu ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD®, zákaznický servis, Plovární 82/ 3, 301 00 Plzeň-Jižní Předměstí."
Tedy to znamená, že zpětná zásilkou na dobírku v hodnotě poštovného není možná.
Dotaz na dTest :
Jak postupovat, pokud spotřebitel neakceptuje a nerespektuje obchodní podmínky ?
S pozdravem
zákaznický servis ČMO
Dobrý den,
obchodní podmínky společností akceptuji pouze v případě, že si zboží objednám a neakceptuji je pouze v případech, že ani přes mé písemné žádosti, mi stále zasílají nevyžádané zásilky. Více už nemám, co k případu dodat.
Pavel Kříž
Smluvní strany jsou povinné řídit se právy a povinnostmi ve smlouvě, kterou mezi sebou sjednaly. Lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější. Část obsahu smlouvy lze určit odkazem na obchodní podmínky. Ustanovení obchodních podmínek, která druhá strana nemohla rozumně očekávat, je však neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně. Zda se jedná o takové ustavení, se posoudí nejen vzhledem k jeho obsahu, ale i ke způsobu jeho vyjádření. Pravomoc posoudit ustanovení obchodních podmínek je ale výlučně na soudu.
ČMO jž nemá další vyjádření k záležitosti.
Společnost se rozhodla, že již nebude na vývoj případu reagovat. Jelikož je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.
Nepodaří-li se spotřebiteli vyřešit spor smírnou cestou, má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.