Společnost


Garuma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14115Nerealizovaný zájezd do hotelu Sporthotel Olympia pro dvě osoby v ceně 7998 Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2017, před 8 lety

JAROSLAV ONDRÁČEK

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 23.11.2016. jsem na doporučení recepční hotelu SPORTHOTEL OLYMPIA (Dobrý den,předběžně jsem Vám rezervovala dvoulůžkový pokoj v termínu 19. – 25.2.2017. Doporučuji Vám, aby jste si pobyt koupili přes slevový portál. https://www.nakupvakci.cz/29491-zimni-dovolena-v-sporthotelu-olympia/ Na tomto odkaze je balíček ubytování na 3 noci pro dvě osoby za 3 999,- Kč. Pro Vás by to znamenalo koupit si dva poukazy, které bychom dali za sebe a zaplatily by Vám celý pobyt. Celková cena by byla 7 998,- Kč. Až vouchere zakoupíte, prosím o zaslání čísel poukazů) v dobré víře koupil na doporučeném internetovém portále Nákup v akci poukazy pro 2 osoby na výše uvedený pobyt za cenu 7998 Kč. Moje poukazy mají tyto čísla : NAK00032dfpksydx a NAK00033vrawywcm.
Hotel tyto poukazy akceptoval a ujistil mě, že rekreaci máme řádně uhrazenou.

Dne 8.12.2016 jsem od hotelu obdržel tento email : Dobrý den pane Ondráčku, rádi bychom Vás informovali, že pravděpodobně nebude možné uskutečnit Váš pobyt u nás ve Sporthotelu Olympia.
Společnost GARUMA s.r.o., která prodává poukazy na slevovém portálu www.nakupvakci.cz nedodržela smluvní podmínky a za Vámi zakoupené vouchery dosud nezaplatila.
Případná storna již zakoupených voucherů vyřizujte přímo přes slevový portál Nákup v akci.

Tento postup hotelu mě vážně překvapil, sami mě tento portál doporučili já sám jsem si objednával pobyt přímo u hotelu a byl bych jim také zaplatil, co by mi spočítali. O žádné slevové akci jsem nevěděl. Přesto jsem se obrátil na slevový portál a jednal s nimi o zrušení poukazů. Oni mi napsali, že poukazy ruší a ať jim sdělím účet, kam mají peníze vrátit což jsem neprodleně udělal. To bylo však poslední, co jsem od nich dostal. Viz níže
(Email od Garumy : Předmět:Storno objednavky 6355882016
Číslo objednávky: 6355882016
Název nabídky:
[29491] Milujete hory? Co takhle 4denní zimní pobyt ve Sporthotelu Olympia Zadov na Šumavě? Čeká vás bohatá polopenze, volný vstup do fitness, čaj nebo káva zdarma a především ideální podmínky pro lyžování. Sleva na skipas a zábava i pro nejmenší!
Počet voucherů: 2
Datum objednání: 23. 11. 2016 15:58:35
Způsob platby: Převodem
Stav platby: Zaplaceno
Cena včetně DPH v zákonné výši: 7 998,00 Kč)

Peníze jsou v nedohlednu a ani přihláška k insolventnímu soudu řízení věc neřeší. Navíc jsem se dozvěděl, že návrh na insolvenci společnosti byl zatím soudem zamítnut.
Poraďte mi jak se domoci svých peněz zpět.

S pozdravem Ing.Ondráček Jaroslav, Brno


Produkt

Jednání se slevovým portálem ani s hotelem, který mě do dané situace vmanipuloval nikam nevedou.


Požadované řešení

Prosím o radu jak postupovat, přihláška do konkurzu nic neřeší. Možná, že by tato stížnost mohla být předána příslušné složce policie, která to vyšetřuje. Ale já se zlobím především na hotel, který moji situaci způsobil a ani paní ředitelka mi nevyšla ani v nejmenším vstříc, aby se se mnou na "škodě" alespoň z poloviny podílela.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2017 17:32, před 8 lety

V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.

Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.

Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností hotelu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2017 21:27, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 00

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.