Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
- Dne 12.10.2016 jsem na Liberecké pobočce (PGSL3 – OC Fórum) reklamoval mobilní telefon iPhone. Zástupkyně společnosti se mnou sepsala reklamační protokol, ve kterém je uvedeno, že reklamujícím jsem já jako fyzická osoba a že reklamace bude vyřízeno do 30 dnů. Při příjmu do reklamace po mě nechtěla žádnou účtenku ani žádný kupní doklad.
- Pro upřesnění, jednalo se o iPhone, který jsem řádně odkoupil od svého strýce (kupní smlouva v příloze). On jej koupil od někoho jiného a ten zase od někoho jiného. Nejsem tedy původní vlastník telefonu, ale jsem jeho poslední vlastník a mám k němu řádnou kupní smlouvu.
- Během oné 30-ti denní lhůty se mi nikdo z pobočky ani nikdo jiný z T-Mobilu neozval s tím, že by s mojí reklamací bylo něco v nepořádku
- 32 den od podání reklamace jsem se dostavil na pobočku s tím, že zákonná (a v reklamačním protokolu vámi garantovaná) lhůta pro vyřízení reklamace již uplynula. Pracovník na pobočce mi nebyl schopen mi říci, co se stalo, pouze mi sdělil, že mám přijít pozítří, až bude na pobočce přítomna vedoucí. Ta mi až poté, na moji opakovanou žádost, sdělila, že reklamace se jim někde ztratila – prý ji odcizila přepravní služba.
- Od té doby řeším střídavě s pobočkou a po emailu a operátory to, že chci od náhradu škody, kterou jsem jako reklamující utrpěl tím, že společnost T-Mobile moji reklamaci ztratila. Pobočka od toho dala ruce pryč, prý nejdříve potřebuje originál kupní smlouvy.
- Operátoři pořád chtějí kupní smlouvu – v tomto případě mezi partnerskou prodejnou, která telefon prodávala, a původním majitelem. Ale jak jsem již sdělil o pár řádků výše, nejsem první majitel, ani ho neznám, ale mám řádnou kupní smlouvu na to, že jsem telefon nabyl!
- Na pobočce mi vedoucí zhruba v půlce prosince sdělila, že prý se celou situací zabývá oddělení stížností a že prý mne bude brzy kontaktovat s tím, že celá záležitost bude srovnaná. Bohužel uplynuly tři týdny a nikdo se mi neozval.
Rád bych upozornil, že celou dobu, tedy více jak dva a půl měsíce od začátku této reklamace, se mnou společnost řeší vše pouze na základě mé iniciativy a pouze „per huba“ – stále nemám žádné oficiální písemné ukončení reklamace ani písemné vyjádření, k čemu vlastně došlo. O jakoukoliv informaci či kontakt se společností se musím doprošovat! Připomínám, že chybu, a bohužel ne jednu, udělala společnost, nikoliv já!
- První chyba byla v tom, že reklamaci přijali nikoliv na podnikatele a na původního vlastníka telefonu, ale na mne jako na fyzickou osobu. Tím na sebe vzali zodpovědnost tuto reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů.
- Další chybou bylo, že ačkoliv ztrátu zásilky s telefon věděli poměrně dlouho, nekontaktovali jste mě a nechali jste celou záležitost „vyhnít“. Z pobočky mám potvrzeno, že kdybych se sám o celou situaci nezajímal, společnost by to se mnou nijak neřešila a čekala by, až se sám ozvu.
- Další chybou je, že reklamaci, přes mou opakovanou písemnou i ústní žádost, neukončili, stále běží a zákonná 30-ti denní lhůta, nyní již mnohonásobně překročená.
- A poslední chybou, dle mého je, že stále, i přes mé opakované urgence, dělají mrtvého brouka a věc neřeší – pobočku, kde chyba primárně vznikla, to naprosto nezajímá, z jejich infolinky neustále opakují to samé bez ohledu na informace, které jim dodám.
iPhone
Jakákoli pomoc s řešením, ať už soudním, či mimosoudním. Mnohokrát děkuji.
|
Tweet |
V daném případě se již nejedná o spor z reklamace, nýbrž o nárok z deliktního jednání.
Obecně platí, že práva z vadného plnění vyplývající z kupní smlouvy může vůči prodávajícímu uplatnit pouze kupující jako strana kupní smlouvy. Pokud tedy dojde ke změně vlastníka věci, nemůže tento nový vlastník bez dalšího automaticky zboží reklamovat u původního prodejce, respektive prodejce není povinen reklamaci uplatněnou novým vlastníkem přijmout.
Převzal-li však obchodník věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamačního řízení dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak. Ve všech ostatních případech podnikatel za vzniklou škodu odpovídá, i když její vznik nezavinil (např. věc byla ukradena).
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud. Spotřebitel je však povinen prokázat, že je vlastníkem předané věci.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před soudem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.