Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:713
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#14119Nevyřešená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2017, před 8 lety

Pavla Korčáková

Znění stížnosti

Dobrý den, ráda bych poprosila o radu nebo o pomoc. 22.5.2016 jsem si v Brně v autobazaru AAA Auto pořídila vůz značky Škoda OCTAVIA II za 249.000,- Do 1/2 roku jsem vypozorovala zvýšenou spotřebu oleje tedy asi 1l na 800 - 900 km. Navíc 16.10. mi vyskočila chyba motoru a na následné diagnostice mi byla zjištěna vadná převodovka. Auto jsem řádně reklamovala, ale reklamace byla zamítnuta, že jsem se stavem vozidla byla seznámena, v předávacím protokolu žádná taková vada popsaná nebyla. Převodovka je automatická a podle vyjádření ze servisu a dle diagnostiky nelze zařadit 2. a 6. stupeň, problém dělá i zařazení zpátečky. Autoopravna klasifikovala po prohlédnutí vozu také poruchu motoru. Z AAA jsem byla vyzvaná k nacenění opravy, ta byla ve zmíněném autoservisu Agrotec Hustopeče vyčíslena na 69.000 + DPH + práce 5-10 hod. v ceně 570,- Kč za hodinu, na opravu motoru a 20-40 tisíc je odhad na opravu převodovky, to je možné upřesnit až po demontáži. Auto jsem nechala prohlédnout a posoudit znalcem a ze znaleckého posudku jasně vplynulo, že se jedná o vadu skrytou. 1.12. jsem doložila tyto dokumenty současně s vyjádřením právničky, ale ze společnosti AAA nikdo nereagoval. 29.12. jsem do AAA volala sama, že se nikdo dosud nevyjádřil a 30. mi volal pan Dymáček z Brna s tvrzením, že z Prahy šel nějaký dopis s jemnu neznámým vyjádřením poštou. Já jsem do dnešního dne žádné vyjádření nedostala a podle mého názoru mám nárok na odstoupení od smlouvy. Jenže nevím, jak toto řešit, když společnost všechno ignoruje a nijak nereaguje. Jestě musím dodat, že při uzavírání smlouvy jsem byla donucena zaplatit současně pojištění na mechanické a elektronické vady a společnost mi v rámci tohoto pojištění nabídla 20 tisíc po doložení dokladů za opravu. Jsem vdova se třemi dětmi, které živým sama, skutečně si nemohu dovolit zaplatit opravu v hodnotě 120 tisíc na autě, které stálo 249 tisíc, navíc jej budu ještě dalších 6 let splácet formou osobní půjčky. Auto bylo placené hotově na provozovně. Můžete mi prosím poradit, jak mám postupovat? Děkuji Vám Korčáková Pavla


Produkt

Skoda Octavia II, 1,8 tsi r.v.2010, limitovaná edice


Požadované řešení

Požaduji opravu motoru a automatické převodovky v autorizovaném servisu Agrotec Hustopeče, který již opravu řádně nacenil za přítomnosti soudního znalce a to na náklady společnosti AAA Auto International a.s., v případě řešení přes moji pojistnou smlouvu žádám o plnou úhradu opravy, nikoliv podmíněnou mou úhradou.V opačném případě požaduji odstoupení od smlouvy s vrácením plné kupní ceny a adekvátní části ze zaplaceného pojištění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2017 11:00, před 8 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2017 14:35, před 8 lety

Vážená paní Korčáková,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.1.2017 13:33, před 8 lety


Pavla Korčáková

Jedná se o automobil škoda OCTAVIA 1.8 rz 4H6 2093, r.v.2010. Mezi tím mi přišlo zamítavé stanovisko, kde váš pracovník tvrdí, že taková spotřeba oleje u 6 let staré Octavie s najetím 150 000 km je běžné, což znamená že bych měla při každém čerpání PHM současně doplnit 1 l oleje. Spotřebu jsem dlouhodobě měřila a na 780 km dolévám 1 l oleje. To snad nemyslí vážně? Navíc tvrdí, že nebyly doloženy doklady za nákup oleje, přesto, že tyto jsou pevnou součástí svázaného a zapečetěného vyjádření soudního znalce. Dokonce si dovolil zpochybnit vyjádření akreditovaného soudního znalce, stejně tak jako potvrzenou diagnostiku a posudek autoservisu, kde byl automobil diagnostikován po signalizaci chyby motoru na palubní desce 16.10.2016, auto bylo koupeno 22.5.2016. Jeho tvrzení, že by auto s touto vadou nenajelo 6.000 km je také scela mylné, pokud dolévám olej tak jak hlásí signalizace auto jede jen nefunguje tak jak má. Skutečnost, že je spotřeba oleje tak vysoká byla řádně doložena účtenkami, kde je dokladově doložená spotřeba 1 l na 900 km. Zároveň po 5 měsících používání vyskočila chyba motoru a po diagnostice v autorizovaném autoservisu mi bylo sděleno, že se jedná o vadu motoru a dalším problémem byla chyba na automatické převodovce. Zjištěno bylo, že se nezařazuje 2. a 6. rychlostní stupeň, v té době s přesným datem diagnostiky 16.10.2016 nebylo možné zařadit 2. rychlostní stupeň, ale na základě stejné diagnostiky 6. stupeň již nezařazoval, to znamená, že chyba se musela projevit již dříve než jsem vozidlo koupila, tudíž jsem na tuto vadu měla být upozorněna, ale v protokolu je jen bežné opotřebení převodovky. To že převodovka nezařadí určitý rychlostní stupeň není běžné opotřebení. Obě vady byly autoservisem označeny za vady skryté, za vady, které již na vozidle při koupi byly a já jsem na ně měla být upozorněna, což se nestalo, totéž potvrdil odborný znalecký posudek. Společnost AAA si po telefonické konzultaci vyžádala rozpis opravy u autorizovaného autoservisu na zmíněné vady a oprava byla vyčíslena na minimálně 77 000,- Kč, přesnou cenu za opravu převodovky není možné před demontáží vyčíslit, tudíž byl sdělen odhad 20 000-40 000 Kč. Rozpis byl řádně přiložen k reklamaci. První reklamace byla zamítnuta, s poznámkou, že jsem byla se stavem vozidla seznámena,nicméně mi bylo nabídnuto 20.000,- z mého pojištění v případě, že se rozhodnu do tří pracovních dnů. Za prvé takový termín je dle mého názoru nestandartní, za 2. šlo o reklamaci, nebyl důvod řešit to s pojistky, kterou jsem mimochodem byla donucena uzavřít za 14.100,- Kč při koupi vozidla.
V předávacím protokolu není žádná zmínka o tom, že nezařazuje některý rychlostní stupeň ani o tom, že má motor nadměrnou spotřebu oleje. Byla jsem ujištěna, že auto je v perfektním stavu, což tedy není pokud oprava je vyčíslená téměř na poloviční kupní cenu vozidla.
Se stanoviskem a vyjádřením vaší společnosti nesouhlasím, jsem přesvědčena, že se jedná o vady skryté, na které mě společnost neupozornila a její povinností je tyto vady na své náklady odstranit a v opačném případě mám zákonné právo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení plné kupní ceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2017 11:28, před 8 lety

Vážená paní Korčáková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamovala jste (jak sama uvádíte) až po téměř půl roce. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.2.2017 12:53, před 8 lety


Pavla Korčáková

Vážená paní Míková,

píšete, že se jedná o vady vzniklé předchozím opotřebením, a současně tvrdíte, že vady v době prodeje na autě nebyly. Myslím, že si trochu protiřečíte. Kromě toho posudek akreditovaného soudního znalce hovoří jasně, dle tohoto posudku se jedná o skryté vady, které již v době koupě na automobilu byly, a já na ně nebyla prodejcem upozorněna. S tímto posudkem se ostatně shoduje i posudek autoservisu, kam byl automobil předán k celkovému prohlédnutí a vyčíslení potřebných oprav. Posudek soudního znalce je úředním dokumentem, který si Vaše společnost nemůže dovolit zpochybňovat tvrzením, že „taková spotřeba je přece normální“. Spotřeba oleje je v rámci posudku přesně doložena, a vady, jako je například právě nadměrná spotřeba oleje, se samozřejmě neprojeví hned. Jakou má automobil spotřebu oleje vypozorujete až delším používáním vozidla, nevidím tedy žádný problém v tom, že bylo auto reklamováno až po pěti měsících, na reklamaci mám nárok. Znovu tedy žádám o proplacení nákladů na opravu vozidla v plné výši. V opačném případě požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení plné kupní ceny.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem Pavla Korčáková.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.2.2017 11:44, před 8 lety

Dobrý den,
vada na vozidle v době prodeje nebyla - vznikla až po několika měsících používání. Společnost tak trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2017 05:49, před 8 lety

Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.3.2017 14:41, před 8 lety


Pavla Korčáková

Dobrý den, přikládám posudek soudního znalce, který potvrzuje, že jde o vady skryté, nikoliv vady způsobené běžným užíváním, jak tvrdí společnost AAA. Proto mám nárok na bezplatné odstranění vad, v opačném případě na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení celé kupní ceny.
Předpokládám, že i společnost AAA musí respektovat zákon o ochraně spotřebitele.

S pozdravem Korčáková Pavla

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2017 15:24, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.4.2017 14:06, před 8 lety

Dobrý den,
z tohoto posudku není patrné, na základě čeho znalec dospěl k závěru, že motor má nadměrnou spotřebu a že převodovka neřadí některé stupně. Toto vyjádření je bohužel nedostatečné a jako podklad nepostačuje pro vyvození jakéhokoliv jiného závěru, než k jakému naše společnost po zhodnocení situace a všech dostupných materiálů dospěla. Záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2017 05:47, před 8 lety

Pokud společnost neakceptuje znalecký posudek, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Spotřebitelka se může také svých práv domáhat soudní cestou.

Stížnost opět přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2017 14:42, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.