Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na pobočce pošty PSČ 460 10 jsme 2.1.2017 podali obyčejný balík, č. zásilky DR 0228351515X 370, váha 1,885 kg. Na podacím lístku jsme uvedli cenu 1 000,- Kč. Zaplatili jsme 128,- Kč. Zaměstnancem pošty jsme nebyli informováni o cenových podmínkách, na poště nevisí ceník za doručování balíků. Když jsme na internetu - poštovní sazebník - zjistili, že doručení obyčejného balíku stojí 74.- Kč, obrátili jsme se na pobočku s dotazem, proč naše zakázka stála více. Odpověď: Je-li uvedena cena vyšší než 500,- Kč, doručujeme automaticky do druhého dne za vyšší cenu (o 54,- Kč). My jsme urychlené doručení nepožadovali, cenu jsme uvedli po staru jak jsme byli před lety zvyklí.
Závěr: zaměstnanci pošty by měli zákazníka informovat, v jakém režimu doručení si přeje balík poslat a kolik ho to bude stát, když už ceník a pokyny nemají vyvěšeny na pobočce.
Jednoduchou a přehlednou formou informovat zákazníky o podmínkách a cenách svých služeb, především těch, které občané nepoužívají pravidelně -např. odesílání balíků.
|
Tweet |
Povinnost informovat o cenách poskytovaných služeb vyplývá z § 12 zákona o ochraně spotřebitele, který jasně stanoví, že je prodávající povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informací o ceně výrobku či služeb jinak vhodně zpřístupnit (například formou ceníku umístěného na pobočce podniku).
Dozor v oblasti poskytování poštovních služeb provádí Český telekomunikační úřad. Spotřebitel může podat Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly.
Informace o tomto řešení lze nalézt zde https://www.ctu.cz/postovni-sluzby.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.