Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.11. 2016 jsem si z obchodu Perfektnidarky objednala hodiny - ptáček. 2.12. 2016 mi došly prostřednictvím Uloženky jiné hodiny. Po telefonické domluvě jsem hodiny zaslala zpět (na své náklady). Slíbili že mi obratem zašlou správné hodiny a nějaký dárek jako kompenzaci za potíže. 4.1.2017 přišly správné hodiny, bohužel zcela rozbité. Ručičky nedržely, na zadním krytu hodin byl ulomený plast a v balíčku u hodin byl neznámý kus skla - střep. Telefonicky mi bylo sděleno že chyba musí být na straně dopravce (Uloženky) a že mám tedy reklamovat celou záležitost u Uloženky.
Hodiny - ptáček, Průměr hodin: 20 cm Rozměry balení: 21,5 x 22,5 x 5 cm
Požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
Před námitkami prodávajícího, že poškození nezpůsobil on, chrání spotřebitele ustanovení § 2161 odst. 1, 2 občanského zákoníku. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Proto prodejce nemůže reklamaci dodání poškozeného zboží odmítnout s tím, že spotřebitelka sama se má obrátit s reklamací na přepravce s odkazem na přepravcovy smluvní podmínky. Za to, že zásilka bude v pořádku doručena a předána, stále odpovídá prodávající. Přepravce totiž není smluvní stranou ve vztahu spotřebitel a prodejce z uzavřené kupní smlouvy, proto spotřebitel je povinen obracet se s reklamací dodání poškozeného zboží pouze a jen na svého smluvního partnera, tedy prodejce. Následně prodejce může řešit poškození zboží při přepravě s přepravcem dle navzájem nastavených smluvních podmínek v rámci jejich obchodního vztahu z přepravy zásilek.
Spotřebitelka podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Lhůta běží, jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží. Odstoupit od kupní smlouvy lze i v případě, že zboží dorazilo poškozené. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal.
Pokud chce spotřebitelka raději dodat novou věc bez vad, pak v případě poškození zboží během přepravy jí náleží právo vady věci reklamovat u prodávajícího. Kromě toho má spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení poštovného k odeslání zboží k reklamaci).
Pokud se projeví vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.