Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.9.2016 prostřednictvím serveru vykupslevy.cz zakoupen dle obj.č.3333091863 RGB-LED pásek délky 5m s příslušenstvím za částku 668 Kč. Po čtyřech dnech od instalace přestal fungovat a byl 4.10.20165 reklamován. Dne 20.10.2016 byl zaslán nový kus, avšak při instalaci bylo zjištěno, že jde o LED pásek jiné délky (o 35cm kratší). proto byl dne 1.11.2016 tedy zaslán zpět s požadavkem na výměnu za zboží odpovídající specifikaci (délce) v objednávce a tím i kupní ceně. reklamace však ani k datu 2.12.2016 nebyla vyřízena, k výměně nedošlo, prodejce nijak nekomunikoval a proto jsem k datu 2.12.2016 odstoupil od smlouvy (zasláno e-mailem). V odstoupení od smlouvy jsem požadoval vrácení peněz do 10.12.2016. Až po obdržení odstoupení od smlouvy prodejce reagoval tak, že sdělil e-mailem, že "hned dnes odesílá nový kus". To jsem odmítl s tím, že nebyla dodržena reklamační lhůta (Odstoupení od smlouvy následovalo po 59 dnech od prvního podání a 30 dnů od druhého podání). Prodejce se pokusil dne 6.12.2016 zboží doručit, ale to jsem odmítl s tím, že trvám na odstoupení od smlouvy. Do současné doby mě kupní cena nebyla vrácena.
RGB-LED pásek délky 5 metrů, napajecí trafo a řídící jednotka s dálkovým ovládáním
vrácení kupní ceny 668 Kč na základě odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Pokud bylo zboží odesláno spotřebitelem k reklamačnímu řízení za využití poskytovatele poštovních služeb, má se za to, že zásilka došla druhé straně třetí den ode dne odeslání. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci dle § 19 odst. 1 ZOS či nevyřídí reklamaci v zákonem stanovené lhůtě dle § 19 odst. 3 ZOS, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.