Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnosti jsem podal v prosinci 2016 výpověď, a to při osobní návštěvě, v sídle společnosti. Mimo jiné pro neinformování o změně VOP, ze srpna 2016, s kterými nesouhlasím. Samozřejmě jsem proti potvrzení také vrátil veškerá propůjčená zařízení. Platby probíhaly vždy předem, nemám tedy u společnosti žádný dluh.
5.1.2017 jsem do emailu obdržel upomínku platby za poskytované služby za leden 2017. Při telefonickém rozhovoru mne pracovnice přesvědčovala, že musím platit ještě dva měsíce, které mají ve VOP jako výpovědní lhůtu. Žádnou jinou argumentaci Centronet nepřipouští.
Nevidím žádný důvod, proč platit za něco co nevyužívám. Žádný závazek vůči poskytovateli nemám. Vymáhání plateb vnímá jako snahu o bezdůvodné obohacování. V podepsané smlouvě není žádná výpovědní lhůta. Po pěti letech mám právo odejít dle vlastního uvážení, pokud poskytovatel neustále neplní, co má.
Služba elektronických komunikací, tedy internet a IPTV.
Nepožadování plateb za dva výpovědní měsíce, které mají ve VOP, se kterými nesouhlasím.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. zvýšení ceny), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí (nebyl dostatečně informován o změně), měl by službu nejprve reklamovat. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, zákazník by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat vrácení uhrazené částky. Pokud ale zákazník požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Zamítne-li operátor reklamaci, může spotřebitel podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Podat námitku je možné do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.