Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V dobré víře jsem 28.11.2016 zakoupila přes slevový portál nákup v akci,2x voucher v hodnotě 3780,-kč, na pobyt htl.Medlov.
Volala jsem na hotel s tím,že termíny ještě nevím,protože mám vouchery jako vánoční dárek. Paní mě zdědila, že platnost je celý rok 2017 a že stačí po Vánocích.
Z médií jsem se dozvěděla o krachu slevového portálu Nákup v akci a hned 15.12 jsem opět volala na hotel.Bylo mi zděleno,že vouchery nejsou platné,že si mám peníze vyžádat na portálu.
Dcera již 2x psala mail a 2x odepsali,že portál je nabízel bez platné smlouvy.
Nevím kde je pravda, ale proč jsem nebyla při prvním telef.dotazu na tuto zkutečnost upozorněna a proč v době mého nákupu neměl hotel na svých web.stránkách upozornění pro klienty.
Na voucheru psáno - prodejcem slevového voucheru: Alteris s.r.o.IČ:27862313
Volali jsme na ČOI i právní poradny,všichni radili,že se nemáme hotelem nechat odbýt.
Už si nevíme rady,můžete prosím poradit jak dále postupat k úspěšnému vyřešení.
č.voucherů..NAK00270udhvhesy. ..NAK00271uwxnhqvx
Požadujeme ubytování, pokud by nebylo možné z důvodu nedostatku kapacity, tak vrátit peníze.
|
Tweet |
V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.
Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností hotelu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.