Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#14153Požadavek na vrácení propadlého kreditu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2017, před 8 lety

Romana Baxová

Znění stížnosti

Z důvodu zrušení tarifu ZERO u O2 jsem přešla zpět na předplacenou kartu, kterou jsem měla i předtím. Na ZERO jsem přešla z toho důvodu, že jsem dostala služební telefon, kde mám vše zdarma a momentálně nepotřebuji svůj soukromý telefon a musela jsem každých půlroku dobíjet minimálně 200,- Kč. Převedli mě tam zůstatek kolem cca 500,- Kč z předplacené karty. Pak se O2 rozhodlo zrušit ZERO pro ně nevýhodné a automaticky nabízeli převod na BASIC, jenže tam bych musela každý měsíc platit 49,- Kč i bez jakéhokoliv používání telefonu, tak jsem přešla zpět na předplacenou kartu - převedli mě kredit kolem 500,- Kč zpět na ni. Musela jsem si opět dobít minimálně 200,- Kč a zároveň si dala do telefonu upomínku, že musím dobít znovu v prosinci v týdnu od 19.12. do 24.12.2016, aby mi nepropadl kredit cca ve výši kolem 600 - 700,- Kč, přestože mě operátorka uklidnila, že nemusím mít strach, že bych propásla termín dobití, protože mě budou již měsíc předem chodit upomínkové sms. 19.12.2016 mě vyskočila upomínka, že si musím dobít kredit, chtěla jsem si ho dobít, a při té příležitosti jsem zjistila, že mi zůstatkový kredit propadl k 17.12.2016, ačkoliv jsem neobdržela žádnou z upomínkových sms. Dvakrát jsem toto reklamovala po telefonu s operátory O2 s požadavkem vrácení kreditu, dvakrát mi reklamaci zamítli s tím, že oni tam mají, že mi posílali 5 upomínkových sms, které mě ale opravdu nepřišly. Kdyby mě přišly, tak proč bych si nedobila kredit o týden dřív a nechala si dosti vysoký zůstatkový kredit propadnout ?!!! Jak mám dokázat ale, že mi žádná z těch upomínkových sms nedošla ? Proč bych měla přijít o zůstatkový kredit podle mě neoprávněně ?!! Jsem se informovala, že konkurenční poskytovatelé mobilních služeb poskytují ještě měsíc dva na možnost dobití po termínu. Děkuji předem za pomoc a radu. Reklamaci jsem řešila telefonicky s operátorem, byla jsem i v prodejně O2 v obchodním centru Plzeň - Bory, ale žádný písemný doklad mi o nahlášení reklamace nedali, jen mi poslali sms o zavržení reklamace. S pozdravem Baxová Romana


Produkt

předplacená karta s telefonním číslem 607 509 271


Požadované řešení

vrácení kreditu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2017 09:42, před 8 lety

Dle názoru Českého telekomunikačního úřadu nelze skutečnost, že účastník nevyužije dobitý kredit přičíst k tíži operátora. Ujednání o expiraci kreditu však musí být v obchodních podmínkách přesně a srozumitelně formulováno. Doba, po kterou by bylo nutné spotřebovat také nemůže být nepřiměřeně krátká.

Pokud by bylo zaslání upozornění prostřednictvím textové zprávy podmínkou pro expiraci kreditu, musela by společnost prokázat, že textové zprávy odeslala. Bude tedy záležet na tom, jaké smluvní podmínky byly mezi stranami sjednány.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.1.2017 14:17, před 8 lety

Dobrý den,

platnost kreditu na dobíjecí kartě je upravena detailně v ceníku předplacených služeb. Při dobití kreditu částkou do 500 Kč vč. DPH je platnost kreditu půl roku, při dobití částkou 500 Kč vč. DPH a více je platnost kreditu rok. Po uplynutí platnosti kreditu se zbývající kredit v souladu se Všeobecnými podmínkami považuje za spotřebovaný.

O konci platnosti kreditu jsme Vás skutečně několikrát informovali SMS zprávou. Ta nemusela dojít, pokud jste neměla SIM kartu v zapnutém telefonu. Platnost odeslané zprávy je maximálně 72 hodin. Je také možné, že pokud jste telefon zapnula později. Nemusely Vám již zprávy přijít (po 72 hodinách od odeslání SMS námi).

Pro expiraci kreditu není podmínkou odeslání zprávy o blížícím se konci platnosti kreditu. To posíláme několikrát pro upozornění, aby zákazníci věděli, že je nutné kredit do určitého data dobít.

Je mi líto, na vyjádření specialistů z oddělení reklamací a stížností trváme.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2017 17:40, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.2.2017 08:56, před 8 lety


Romana Baxová

Dobrý den, mám teda ještě nějakou šanci na vrácení kreditu ? Neměla jsem vybitý telefon, žádná z upozorňovacíh sms mi nepřišla, měla jsem upomínku v telefonu na dobití s datumem 19.12.2016 s tím, že jsem si myslela, že si musím dobít telefon do 24.12.2016, měl by snad být nějaký delší termín - alespoň týden, čtrtnáct dnů nebo do konce měsíce ve kterém má být dobit, jak si celý rok nebo půlrok přesně pamatovat termín na den a pomalu i hodinu ? To mi přijde opravdu nekorektní vůči zákazníkům, zvláště dlouholetým, kteří jinak vše včas platili celou dobu a je nesmyslné a nelogické nechat si propadnout chtěně docela velký zůstatkový kredit. Konkurenční společnosti mají tyto termíny opravdu a podstatně delší !

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2017 09:48, před 8 lety

Pokud byla reklamace ze strany společnosti zamítnuta, může se spotřebitelka obrátit s námitkou proti vyřízení reklamace na Český telekomunikační úřad (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2017 12:44, před 8 lety

Dobrý den,

upozornění jsme posílali několikrát. První jsme posílali dne 19. 11. 2016, další 26. 11. 2016, poté 3. 12. 2016, 10. 12. 2016 a poslední 16. 12. 2016. Platnost kreditu byla do 17. 12. 2016.

Je mi líto, kredit již navrátit nelze. Z naší strany bylo zasláno několik upozornění na to, že Vám platnost kreditu dne 17. 12. 2016 končí. Děkuji za pochopení.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2017 08:31, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2017 05:58, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.