Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v červnu 2016 jsem si prostřednictvím portálu Kouzelný děda zakoupil Voucher do Welness centra RCS-Harfa s názvem "Den Plný romantiky v nejkrásnějším čokoládovém relaxcentru v Česku" za 2.490 Kč. Suma byla poslána na účet Kouzelný děda 107-9549990217/0100. Platnost voucheru je 31.3.2017.
Prostřednictvím objednacího portálu RCS jsem se standartně objednal na procedury na tento víkend.
2.1.2017 přišel následující email z Welness centra
" vzhledem k tomu, že slevový portál vouchery řádně neuhradil, nebudou
tyto bohužel nadále obsluhovány."
Celá tato situace, mě velmi rozzuřila. Co mohu dělat, abych dostal peníze zpět, v krajním řešení uplatnil voucher v celém rozsahu? Z pohledu konečného spotřebitele, na kterou ze stran mohu využít právních prostředků, na Welness nebo na zprostředkovatele? Na druhou stranu mi přijde divné, že se z Welnessu ozvali až po půl roce.
Mockrát Vám děkuji za radu a doporučení.
S pozdravem Jiří Morávek
PS: Kdo z Vás se ocitl ve stejné stituaci, spojme se. jirkamoravek@gmail.com
Den Plný romantiky v nejkrásnějším čokoládovém relaxcentru v Česku
Vrácení peněz
|
Tweet |
Slevový portál je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí služeb je spotřebitel a přímo poskytovatel služeb.
Poskytovatel služeb si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zprostředkovatelský server neplní své závazky, je riziko podnikání - poskytovatel služeb si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé služeb, kteří své služby nabízeli přes slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Neplnění závazků zprostředkovatele vůči poskytovateli služeb tedy nemá vliv na smlouvy mezi dalšími osobami a tyto smlouvy mají být plněny, jak bylo domluveno.
Nebude-li spotřebiteli služba poskytnuta ve sjednaném termínu, ocitá se poskytovatel služeb v prodlení. Nebude-li plnit ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.
Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Nebude-li poskytovatel služeb ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.