Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Nahodou jsem si vsimla, ze v internetove samoobsluze mi operator zmenil automaticke prodlouzeni zavazku, i kdyz tam vzdy bylo, ze si zavazek prodluzovat nepreji. Na muj dotaz mi bylo sdeleno, ze uz v unoru minuleho roku mi byl zavazek prodlouzen. Podala jsem tedy reklamaci, protoze o konci zavazku ani jeho automatickem prodlouzeni jsem nebyla informovana. Reklamace byla uznana, operator mi nabidl bud smlouvu bez zavazku o 150kc mesicne drazsi nebo pokracovat v zavazku. Jelikoz chci prejit k jinemu operatorovi, nechci v zavazku pokracovat. Zaroven ale nechci platit po celou vypovedni lhutu 150kc mesicne navic za variantu bez zavazku. Kdyby me operator radne informoval, mohla bych k jinemu operatorovi prejit zaroven s uplynutim zavazku a nebyla bych nucena prejit na drazsi variantu bez zavazku. Resila jsem to s oddelenim reklamaci,ale na moje maily uz nereaguji.
Pozaduji neuctovat 150kc mesicne za tarif bez zavazku.
|
Tweet |
Dle § 63 odst. 10 zákona o elektronických komunikacích je společnost povinna informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. Pokud by společnost tímto způsobem nepostupovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost automatického prodloužení smlouvy.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Hezký den,
na základě vaši zprávy a uznané reklamaci nepožadovaného prodloužení smlouvy, jsem pro vás v rámci vstřícnosti nyní zajistila také snížení příští vystavené faktury o 2 x 150 Kč.
Za komplikace se velice omlouvám a považuji tím vzniklou situaci za vyřízenou.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Hodnocení: