Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na faktuře bylo zpoplatněno jednorázové navýšení objemu dat 1,5 GB LTE a cenou 123,14 Kč bez DPH.
Nikdy předtím (a že už jsem u O2 Family dlouho), nebylo překročení dat zpoplatněno, pouze se snížila rychlost připojení.
Na základě § 1817 Nového občanského zákoníku „Podnikatel nesmí po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.“ si myslím, že tato fakturovaná částka je neoprávněná, protože jsem O2 Family nedal výslovný souhlas s provedením změny a rovněž jsem nebyl touto firmou informován o nějaké prováděné změně v rámci nastavení našeho hlavního smluvního závazku.
Poslední telefonická komunikace s O2 Family proběhla ohledně nabídky tarifu za 999 Kč, kterou jsem odmítl a SMS s informací o vyčerpání objemu dat a jeho navýšení.
14.11.2016 jsem zaslal O2 Family e-mail s informacemi viz výše a žádostí o přepočet faktury.
15.11.2016 mě informovali o tom, že "od 1. 1. 2016 jsme změnili fungování Internetu v mobilu a Mobilního internetu. O této skutečnosti jsme Vás informovali ve vyúčtování na konci roku 2015." což si myslím, že je dle výše zmiňovaného zákona nedostatečné upozornění a jednostranná změna ze strany operátora.
15.11.2016 jsem opět odepisoval, že s jejich odmítnutím nesouhlasím.
16.11.2016 mi odepsali "tento způsob informování je v souladu s našimi všeobecnými podmínkami, se kterými jste souhlasil při vstupu do našeho programu."
16.11.2016 jsem jim tedy napsal, ať mi nastaví tarif tak jak byl původně. Z důvodu splatnosti faktury jsem fakturu zaplatil, abych se nedostal do registru dlužníků.
17.11.2016 mi odepsali, ať si vše nastavím sám na webových stránkách.
Jednostranně smlouvu změnit umí, ale na požadavek o změnu na původní nastavení to musím udělat já.
Daňový doklad č.: 7612277225 za zúčtovací období: 01.10.2016 - 31.10.2016.
Navrácení (nebo snížení příští faktury) fakturované částky za jednorázové navýšení objemu dat 1,5 GB LTE ve výši 123,14 Kč bez DPH.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. zvýšení ceny), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí (nebyl dostatečně informován o změně), měl by službu nejprve reklamovat u operátora. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, zákazník by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat vrácení uhrazené částky. Pokud ale zákazník požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Zamítne-li operátor reklamaci, může spotřebitel podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu. Podat námitku je možné do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Společnost O2 Family, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své zákaznické linky 841 117 118 nebo prostřednictvím e-mailu (info@o2family.cz, reklamace@o2family.cz). K dispozici je i elektronická samoobsluha (https://samoobsluha.o2family.cz/).
Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.