Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, obsah reklamace se týka výučtování za telefonní služby. Chtěla jsem se obrátit na samotný Vodafone přes jejich reklamační formulář, ale vzhledem k tomu, že první měsíc nejsem jejich zákazníkem, není to možné.
Konkrétně: dne 24.11. mi končila smlouva na dobu určitou u Vás, Vodafone, rozhodla jsem se přejít k jinému operátorovi a po sdělení stávajícímu operátorovi, mi již dne 25.10. bylo posláno číslo oprávnění pro přenos, které jsem hned druhý den, tedy 26.10., nahlásila novému operátorovi, který hned po ukončení smlouvy u Vás mi umožnil přenos. Ze strany Vodafone mi bylo sděleno pouze to, že dne 24.11., při přechodu na jiného operátora, dojde k přenosu a nadále nebudu zákazníkem Vodafone a tím pádem logicky nebudu moct využívat nadále Vaše služby. Tak se i stalo. Nicméně dne 16.12. mi přišla sms s vyúčtováním a to v určité výši Kč, splatné 03.01.2017. Tuto částku jsem sice uhradila, ale vzhledem k tomu, že se jedná o období, které jsem více než polovinu tohoto zúčtovacího období nebyla nadále vašim zákazníkem, a tudíž jsem neměla možnost využívat Vaše služby a za které jsem tedy bezdůvodně zaplatila, požaduji vrácení poměrné částky z ceny.
Když jsem se informovala na vaší infolince, bylo mi sděleno, že jsem "možná" měla ukončit smlouvu dříve, ale tím pádem bych odstoupila od smlouvy, což by bylo porušení smluvních podmínek, tak se tedy nestalo. Nebo jsem také údajně „možná“ měla počkat na konec zúčtovacího období, ale to by zase znamenalo, že by mi byla automaticky prodloužena smlouva, o což jsem nestála. Tudíž z těchto důvodů k přenosu čísla došlo přesně v den, kdy mi smlouva (zdůrazňuji na dobu určitou) u Vás vypršela.
Nechápu tedy, že mám platit za něco, co jsem neměla možnost nadále využívat a tím pádem jsem to ani nevyužila a považuji to celé za klamání spotřebitele. Informovala jsem proto na ČTÚ (český telekomunikační úřad), kde cituji: "Pokud službu bylo možno využít jen částečně, a nebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je tento povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem."
Dále v jednom článku uvadíte, cituji : "od 1. 1. 2014 se změnily podmínky přenosu, takže už neplatí ty z roku 2013. Před samotným přenosem čísla je třeba vypořádat smluvní vztah s opouštěným poskytovatelem. To konkrétně znamená, že u paušálního telefonního čísla je třeba nejprve vypovědět smlouvu a výpovědní doba je v takovém případě jedno celé zúčtovací období. Přenos tak umožníme nejdříve před koncem následujícího zúčtovacího období po podání výpovědi. K úpravě jsme přistoupili s ohledem na vývoj na trhu, postupujeme stejným způsobem jako oba naši hlavní konkurenti. Proces výpovědi je nyní stejný pro zákazníky, kteří chtějí telefonní číslo zrušit úplně i pro ty, kteří ho chtějí přenést k jinému operátorovi."
Jak tomu mám tedy rozumnět, o rozhodnutí o změně operátora jsem Vás informovala již měsíc před koncem smlouvy a nebyl problém, ale abych neporušila smluvní podmínky, musela jsem počkat až do posledního dne smlouvy.
Předem děkuji
M.G.
Platba za celé zúčtovací období, i když nebylo možné celé toto období využít.
Vrácení poměrné částky. V opačném případě, že toto nebude možné, aby společnost Vodafone, když už si tedy tak zakládá na péči o zákazníky, lépe a svědomitě informovala o všech skutečnostech. Na internetu je plno stížností na tuto společnost.
|
Tweet |
Vyúčtování služeb elektronických komunikací je možné reklamovat. Reklamaci však musí spotřebitel podle § 64 odst. 8 zákona č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích uplatnit nejpozději do dvou měsíců od obdržení vyúčtování. Reklamaci doporučujeme odeslat operátorovi, nejlépe doporučeně a s dodejkou, na adresu Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Reklamační formulář je k dispozici na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
Podnikatel musí reklamaci vyřídit nejpozději do jednoho měsíce ode dne jejího doručení. Pokud by byla reklamace zamítnuta, má spotřebitel ještě možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace, podrobnější informace jsou k dispozici zde: https://www.ctu.cz/reklamace-sluzeb-e-komunikaci.
Dobrý den, Michaelo,
paušální poplatek za tarif účtujeme vždy na začátku zúčtovacího období a zákazník také získává všechny volné jednotky. V případě, že přenos čísla proběhne v průběhu zúčtovacího období, nedochází k proúčtování paušálu, a to ani v případě, že zákazník nevyužil všechny volné jednotky z tarifu. Tuto informaci uvádíme například v Centru péče na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/zmeny-tarifu-balicku/jak-uctujeme-zmeny-sluzeb/?page=0 v části "Jak účtujeme zrušení telefonního čísla?".
Konkrétní datum přenosu si zákazník vždy nastavuje s novým operátorem. Vzhledem k účtování paušálu doporučujeme provádět přenos čísla koncem zúčtovacího období.
Jak už bylo zmíněno v reakci dTestu, smozřejmě máte možnost uplatnit reklamaci. Podle platného Reklamačního řádu ji můžete poslat poštou na adresu Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Reklamační řád najdete na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/955/reklamacni_sluzeb_el_komunikaci.pdf.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.