Společnost


Ratifico s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14183Nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2017, před 8 lety

Barbora Ovesná

Znění stížnosti

Dne 19.10.2016 jsem si na stránkách www.ratifico.cz objednala kotníkovou obuv značky U.S. Polo Assn, vel. 39 za 1928 Kč, s poštovným 1943 Kč. Obuv mi přišla dne 2.12.2016, ale neodpovídala produktu, který jsem si objednala - ani zdaleka. (Mohu přiložit fotodokumentaci.) Snažila jsem se kontaktovat prodejce, ale marně. Jediný druh kontaktu je přes kontaktní formulář na jejich internetových stránkách, na zprávy nijak nereagoval. Obuv spolu s dokumenty - odstoupení od kupní smlouvy, fotodokumentace objednané/doručené obuvi, jsem odeslala 5.12.2016 na adresu společnosti, kterou mi zjistila právě poradna dTestu, jelikož společnost na svých stránkách nemá uvedený žádný kontakt, adresu společnosti, IČO aj. Balík se mi jako nedoručený vrátil zpět po novém roce.


Produkt

Obuv U,S.Polo Assn. PHOENX, bordó, vel. 39.


Požadované řešení

Již v odstoupení od kupní smlouvy, jsem žádala o vrácení peněz na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2017 01:20, před 8 lety

Prodávající musí poskytnout dostatečnou součinnost při uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Podle § 1968 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že spotřebitel jako dlužník (tedy osoba, co má povinnost vrátit zboží na základě učiněného odstoupení od smlouvy) není odpovědný za prodlení, nemůže-li plnit v důsledku prodlení věřitele. Tedy spotřebitel není odpovědný za to, že zboží nedoručil prodávajícímu, když jej on nepřevzal.

Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má prokazatelně učiněné odstoupení od smlouvy za doručené třetí pracovní den po odeslání.
Po tomto dni začne plynout prodávajícímu 14 denní lhůta na vrácení částky za vrácené zboží. Předpokladem je mít doklad (podací lístek) o tom, že zásilka byla odeslána, rovněž i kopii odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.

To znamená, že zboží nemusí spotřebitelka zasílat opětovně. Má se za to, že bylo doručeno, ačkoliv prodávající zásilku nepřevzal.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzvala ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Pokud společnost neuvádí své identifikační údaje při provozování eshopu, porušuje tím zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2017 21:48, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 00

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.