Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Reklamoval jsem nabíječku, protože když nabíjí mobilní telefon, vydává hlasitý syčivý zvuk, při kterém nemohu pořádně ani usnout. CZC mi ji několikrát (3x) vrátilo s tím, že je nutno ji odevzdat společně s telefonem. Informoval jsem je o existenci několika článků na internetu, včetně toho Vašeho (https://www.dtest.cz/clanek-4439/reklamace-nabijecky-odevzdate-i-telefon), tvrdících, že telefon není nutné při reklamaci nabíječky odevzdávat, ale i tak mi byla opět vrácena. Jsem si jistý, že chyba v telefonu není, protože druhá nabíječka funguje naprosto v pořádku, bez vydávání zvuků. Prosím o pomoc s řešením tohoto problému.
Děkuji.
LG Nexus 5X - nabíječka
Oprava/Výměna nabíječky bez nutnosti odevzdání telefonu.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Leopold.
Zaslání kompletního zařízení je vyžadováno servisem z důvodu kompletního otestování a případnému předejití poškození nového příslušenství , či samotného zařízení. Vada může být v samotném telefonu , který pak následně může poškodit i adaptér.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dobrý den
Vzhledem k tomu, že zvuky vycházejí z adaptéru a ne z telefonu, a k tomu, že jiná nabíječka funguje bez zvuků a bez problémů, silně pochybuji o nutnosti tohoto postupu.
Pokud spotřebitel reklamuje vadné příslušenství k věci, nemůže po něm prodávající požadovat také předání hlavní věci. Mohl by tak učinit jen v případě, je-li to nezbytné pro posouzení vady. Požaduje-li prodávající k uplatnění reklamace příslušenství i předání hlavní věci, aniž by to bylo nutné, jedná se o omezení uplatnění práva z vadného plnění dle § 2174 občanského zákoníku a k takovému omezení se nepřihlíží.
Nesouhlasí-li spotřebitel se vyjádřením společnosti, má možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci, která může posoudit, zda společnost nejednala v rozporu se zákonem.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.