Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 17 |
Dne 07.01.2017 jsme navštívily po 23 hodině (Otevřeno do 24:00 hod.) prodejnu společnosti KAUFLAND Česká republika v.o.s., provoz 5500 na adrese prodejny: Pod Hranicí 1304/17, Praha 5 - Stodůlky. Během našeho pohybu po prodejně jsme společně uskutečnily nákup a s nákupním vozíkem se vydali směrem k pokladnám. Zde byla otevřena pouze jediná pokladna a to pokladna č. 9. Vyndali jsme věci na pokladní pás a dotázal jsem se pokladní, zda v nákupním košíku mohu ponechat 4 balení kávy po 6 kusech a 2 velké sirupy. Pokladní odpověděla, že ano a naúčtovala sirupy. U kávy prohlásila, že mi mi tu kávu neprodá, protože tato káva je v akci a je u ní platné omezení max. 5 ks na osobu. Já jsem v košíku měl 4 balení kávy Nescafé Classic po 6 ks.
Na můj dotaz z jakého důvodu mi to nemůže prodat, mi bylo odpovězeno, že nám prodá max. 5 ks na osobu. Byly jsme tam 3 osoby - tedy max. 15 ks. Na to jsem namítl, že s tímto nesouhlasím a chci koupit 24 ks. Pokladní mi zopakovala omezení a tak jsem trval na přivolání vedoucího prodejny.
Přišel k nám nějaký mladík a dotazem "co máte za problém" nám chtěl asi pozdravit. Na můj dotaz kdo že ten mladý pán je, my bylo odpovězeno, že je vedoucí prodejny. (Jméno mi odmítl sdělit a jmenovku nebo jakékoli označení neměl) Vysvětlil jsem mu tedy situaci a žádal po něm nějaké srozumitelné vysvětlení.
"Pan vedoucí" nám odpověděl, že káva Nescafé Classic je v akci a proto je nákup tohoto výrobku omezen pouze na 5 ks/den/zákazníka. Namítl jsem, že v akci mají na prodejně asi 40% zboží, neboť jsou cedulky s popisem akce téměř na všem. Argumentoval jsem tím, že akce nesleduji a kávu stejně tak jako kartou slazeného mléka do kávy jsem nakoupil z důvodu její potřeby a nikoli akce. "Pan vedoucí" mi odpověděl, že to chápe, ale kávu mi prostě neprodá. Jeho arogantní přístup mne šokoval natolik, že jsem se zeptal, zda k tomu je nějaký zákonný důvod. Na to mi bylo odpovězeno, cituji " nemáme žádnou povinnost uvádět omezení počtu zboží a navíc to máte v letáku".
Snažil jsem se oponovat tím, že letáky nesleduji a nevidím jediný důvod, proč bych nákup nemohl uskutečnit. Poté co "pan vedoucí" pronesl směrem k pokladní "prodej mu max. 15 a rozděl to na 3 účty" jsem se již neudržel a zeptal jsem se vedoucího, jak jsem mohl asi toto omezení vědět. Opět mi bylo odpovězeno, že omezení počtu kusů je uvedeno v letáku. Na to jsem prohlásil, že mne leták nezajímá, neboť jsem ho neviděl a požádal jsem vedoucího, aby mne následoval do prodejny, kde je káva Nescafé umístěna k prodeji a zde mi ukázal, kde je konkrétně napsáno jakékoli omezení co do počtu kusů. Pochopitelně mi žádné omezení neukázal, neboť na prodejně ani u zboží napsáno nebylo viz. fotografie k dispozici.
Celý závěr byl takový, že s ohledem na pokročilou hodinu jsem si z prodejny odnášel 15 ks kávy namarkovaných na 3 účty. Všechny účty jsem platil já osobně kreditní kartou. "Pan vedoucí" trval arogantně na svém. Proto celou věc řeším tímto způsobem.
Osobně jsem tuto prodejnu navštívil zcela náhodou a to při cestě na druhý konec Prahy, kde mám trvalé bydliště. Žádná akce mne nezajímá. Přiznám se, že akce nesleduji, ale i kdyby ano, tak jsem přesvědčen, že jako zákazník - spotřebitel bych měl být o takovém omezení předem srozumitelně a zřetelně informován. V TOMTO PŘÍPADĚ SE TAK PROKAZATELNĚ NESTALO.
Závěrem mi dovolte malou poznámku. Nepřipadá mi moc bezpečné, aby se na prodejně nacházela spousta zabalených nebo polo-rozbalených palet hrozících pádem na zem a aby po prodejně jezdil personál na elektrickém paletovém vozíku. To mi moc normální nepřijde a bezpečné už vůbec ne.
Věřím, že společnost Kaufland jednala možná v dobré víře, ale způsob prezentující aroganci a neúctu k zákazníkům je šokující. Podnět včetně veškerých příloh předávám k prošetření ČOI.
Nákup zboží Nescafé Classic
Omluvný dopis s možností nákupu tak, jak jsem plánoval. Jde mi pouze o princip.
|
Tweet |
U akčního zboží je za určitých okolností možné stanovit maximální množství jeho odběru, které musí být přiměřené povaze věci. Spotřebitel by měl být o takovém omezení předem srozumitelně a zřetelně informován.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Dobrý den,
děkuji za reakci společnosti Kaufland Česká republika v.o.s..
Zákaznickou linku jsem z principu kontaktoval. Pracovnice této linky si přečetla mou stížnost a poděkovala mi za můj podnět. Ujistila mne, že mám pravdu a informace o omezení nákupu určitého počtu kusů musí být uvedena nejen v letáku, ale i v regálu u prodávaného zboží. (Což nebylo viz. příloha)
Byl jsem ujištěn, že společnost Kaufland učiní opatření k tomu, aby se podobná situace již neopakovala a s celou věcí seznámí i ředitelku dané prodejny.
Závěrem mi jako poděkování byla nabídnuta poukázka na nákup zboží, kterou jsem však z odmítl. Jedná se mi o princip. Vyčkám tedy, zda společnost Kaufland akceptuje mé výše prezentované požadované řešení či nikoliv.
Děkuji dTestu za ochotu a přeji příjemný den.