Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V červenci loňského roku jsem si objednal ze stránek společnosti mobilní telefon Samsung Galaxy s III mini. Telefon dorazil, ale hned při jeho zapnutí se objevil problém, že se při vypnutí samovolně opět zapnul a následně takto blikal až do vybití baterie. Odeslal jsem tedy mobil k reklamaci, která byla přijata a do třiceti dnů mi byl telefon vrácen opravený. Fungoval asi týden a pak opět začal zlobit. Při příchozím hovoru se nerosvítil displej, telefon nešel zapnout ani vypnout, a podobně. Opět jsem vrátil mobil na reklamaci a opět mi ji přijali. Když telefon dorazil, ihned ten samý den jsemho posílal spátky, jelikož se hned při zapnutí ukázal předchozí problém. Reklamaci přijali a opět vyřídily, ovšem i potřetí mi byl telefon vrácen jako nefungující, opět nešel vypnout, blikal, a podobné problémi jako předtím. Minulý týden jsem ho odeslal a žádal odstoupení od smlouvi a vrácení pěněz, načež mi obratem přišel e-mail, že na vrácení peněz namám nárok, jelikož nebyla třikrát stejná závada.
Samsung galaxy s III mini
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se spotřebitelem je možné v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Tento výklad je podpořen i ustálenou judikaturou Nejvyššího soudu. Pokud tedy byla reklamace věci již několikrát (alespoň třikrát) uznána pro stejnou vadu, může spotřebitel žádat odstoupení od smlouvy.
Žádala-li spotřebitel o odstoupení od kupní smlouvy pro opakovaný výskyt vady po opravě, je společnost povinna to respektovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.