Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
již Vám píši druhou stížnost, dnes-tedy 9.1.2017 mi přišel vymáhací dopis firmy Blue Ocean management za zaplacení LED žárovek v částce 3141,- Kč a za služby advokátní kanceláře v částce 2600,.- Kč, tedy celkem 5741,- Kč. Částku zaplatím, ale nesouhlasím s ní, vzhledem k tomu, že předmětné žárovky jsem již vrátila doporučeně s dodejkou, smlouvu o dodávce jsem zrušila a tím i s ní provázanou smlouvu o LED žárovkách.
S pozdravem Ing. Magdalena Blažková
Vymáhání částky za LED žárovky včetně služeb advokátní společnosti
Uznání neoprávněného požadavku společnosti a vrácení zaplacené částky v celkové částce 5741,- Kč.
|
Tweet |
Jakmile od smlouvy o sdružených dodávkách energií spotřebitel odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky. Pokud by spotřebitel žárovky již nemohl vrátit v neporušeném stavu, protože je použil, byl by povinen uhradit pouze cenu žárovek, která byla původně sjednána. Tedy původní zvýhodněnou cenu, která je uvedena ve smlouvě.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud situace dospěje do stadia, že se budete muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.