Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14221Neustálé bombardování inkasní společností o dlužné částce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2017, před 8 lety

Lukáš Fidler

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 15.08.2016 jsem si vytvořil prémiový účet na stránce jenjednanoc.cz se zaplacením členství na jeden měsíc. Dne 17.09.2016, po usouzení že je to podvod jsem účet zrušil. V měsíci říjnu mi byla z účtu stržena částka za ono členství, proto jsem svoji bankovní kartu nechal zablokovat aby nedocházelo k dalšímu strhávání.
Dále mi 07.12.2016 přišel email z jejich inkasní společnosti ,,inkasso@fairmount.de" pod evidenčním číslem 91116491751 o dlužné částce 54,91 EUR.
Krátce na to, 12.12.2016 opět ze stejného emailu, ale s jiným ev.č. 91116457959 a na částku 54,92 EUR.
Už mi to začalo být divné a tak jsem začal pátrat. Narazil jsem na stránkách ,,vasestiznosti.cz" na několik případů a rad a tak jsem jim ještě tentýž den odeslal emailem výpověď k zpětnému datu a to k 15.08.2016 a s citací zde uváděného paragrafu 6 odst. 3 obchodních podmínek o zkracování práv dle § 1815 občanského zákoníku. Dále jsem v emailu žádal potvrzení o přijetí výpovědi. Přišla mi odpověď že s emailem problém nemají a že mi členství vyprší dle jejich platných podmínek 12.01.2017, ale že mám dluh (text tohoto emailu přikládám do pole ,,Další informace" v tomto formuláři).
27.12.2016 opět z ,,inkasso@fairmount.de" pod ev.č. 91116491751 zpráva o dluhu 54,91 EUR.
30.12.2016 už z jiného emailu ,,collection@auerwittethiel.com" pod číslem 31116336125 na částku 72,92 EUR. To jsem už nervově nevydržel a onu platbu jsem provedl. Při provádění platby jsem si nechal na můj email zaslat konfirmaci platby, která proběhla.
A dnes, 09.01.2017 opět zpráva z ,,inkasso@fairmount.de" pod číslem 91117013047 o dluhu 54,94 EUR.


Požadované řešení

Definitivní ukončení s Dateyard, smazání osobních údajů a navrácení peněz za podvodné služby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2017 05:48, před 8 lety

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy ve stanovené lhůtě zaslal prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (faxem či formou uváděné emailové adresy), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

Výpověď smlouvy by se měla řídit ustanoveními v obchodních podmínkách. Ustanovení § 6 odst. 3 obchodních podmínek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které zkracuje práva spotřebitele, podle § 1815 občanského zákoníku. Takováto ujednání jsou zakázaná a nemělo by se k takovýmto ujednáním přihlížet. Jestliže § 6 odst. 3 obchodních podmínek stanovuje povinnost vypovědět smlouvu pouze prostřednictvím faxu, pak se domníváme, že jde právě o nepřiměřené ujednání. Za nepřiměřené považujeme ujednání proto, že společnost má e-mailovou adresu i poštovní doručovací adresu, které je možné podle obchodních podmínek využít pro odstoupení od smlouvy, ale ne pro výpověď smlouvy, a právě proto jej považujeme za nepřiměřené.

Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy (nefunkční email, fax, nepřebírá poštu), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen (nemohla by tedy ani vymáhat peněžité plnění).

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Provozovatel seznamovacího portálu nemůže záměrně nedostatečně, mylně, klamavě informovat o podmínkách poskytování služeb. V takovém případě mu může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.5.2017 22:59, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.