Společnost


Garuma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14222Odmítnutí vyřízení objednávky na základě voucheru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 23 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2017, před 8 lety

Denisa Jonová

Znění stížnosti

V říjnu zakoupený voucher pro třídenní pobyt v Hotelu Excellent
Kroměříž pro dvě osoby za cenu 2490 Kč.Po zakoupení voucheru u
výše uvedeného portálu byla provedena nutná rezervace na čísle
+420737122849.Z Hotelu Excellent nám v lednu přišel meil tohoto
znění
Vážení klienti,


z důvodu insolvence firmy Garuma s.r.o., která provozovala slevový portál Nákupvakci.cz, jsme nuceni zrušit všechny rezervace spojené s jejich vouchery. Věřte, že nám to nečiní žádnou radost, kazit si dobré jméno kvůli těmto podvodníkům.

Až doposud jsme neobdrželi od této firmy žádné peníze, ani za uplatněné ani za neuplatněné vouchery (naše pohledávka u firmy Garuma činí přes 200 tisíc). Z tohoto důvodu nejsme schopni naplnit služby slíbené tímto portálem, tím pádem jsme nuceni zrušit všechny dosavadní rezervace. Ve vymáhání Vašich pohledávek Vám doporučujeme, obrátit se na insolvenčního správce společnosti Garuma s.r.o., který bude celou věc řešit. Pokud insolvenční soud jejich požadavek zruší, což tak i vypadá, protože policie řeší tento případ s firmou Garuma s.r.o. jako podezření z podvodu, nezbude než podat na firmu Garuma s.r.o. trestní oznámení. Nicméně šance, že poškození klienti (jak hotely, tak lidé s vouchery) své peníze uvidí, je mizivá.


Produkt

Pobyt v Hotelu Execellent Kroměříž,platnost voucheru 29.9.2016-31.3.2017,heslo pro uplatnění voucheru:rurdmt,kod voucheru:NAK00030uhsaudat.Adresa pobytu Riegrovo nám.163/7 Kroměříž


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2017 05:35, před 8 lety

V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.

Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.

Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností hotelu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 10:07, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.