Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se o případ jakých je na těchto stránkách celá řada.
"LED-žárovky"
V daných termínech nedošlo k převedení smluv.Pak nekonečné kontak-
tování bez jakýchkoliv odpovědí.Počátek 2.2.2015 doručeno zboží.
Následuje po nesplnění termínu zrušení smlouvy , vrácení zboží a opět žádná reakce od výše jmenované firmy.Dne 9.1.2017 ,tedy po dvou letech mám uhradit 6225,-Kč a to do tří dnů.Toto vyžaduje
OK LEGAL zastoupená Mgr.K.Na výše uvedené firmě to samozřejmě nikoho nezajímá. Je možné se dovolat někde spravedlnosti?
Dle mého hlediska jsem nikoho nepoškodil a nikomu jsem žádnou škodu nespůsobil.Je zarážející že ten kdo nesplní navrhovaný termín ,ještě požaduje nehoráznou částku,která se zbožím nemá co společného.
Stornování požadavku.
|
Tweet |
Jakmile od smlouvy o sdružených dodávkách energií spotřebitel odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitel bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.