Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.1.2017 v 17:11 h jsem nastoupila do vlaku z Prahy, Masarykovo nádraží do Kralup nad Vlt. Měla jsem zakoupenou PID jízdenku (mám uschovanou), která byla platná do 17:24 – tedy zhruba do Prahy Sedlece a možná ještě dál. Průvodčí s číslem 11233 po mě požadoval zaplacení nejen jízdného, ale i přirážky k jízdnému s tím, že jsem si měla zakoupit jízdenku na Masarykově nádraží ze Sedlece do Kralup. Argumentovala jsem, že jsem netušila kam až je moje jízdenka platná, tudíž jsem si ani nemohla zakoupit příslušný lístek – netuším ani, zda lze zakoupit lístek z jiné, než výjezdní stanice. Průvodčí po mě chtěl přirážku 40 Kč i poté, co jsem řekla, že si tedy v Sedleci (kde dle něj končila platnost mé PID jízdenky) vystoupím, znovu nastoupím a zakoupím jízdenku do Kralup u něj. Odmítl i tento postup a donutil mě v Sedleci vystoupit a počkat na další vlak, protože přirážku k jízdnému jsem zaplatit odmítla. Upozorňuji, že mrzlo a nebylo to příjemné čekání.
Ivana Nohejlová
Požaduji, aby průvodčí č. 11233 byl potrestán přinejmenším srážkou ze mzdy a mně byla vyplaceno patřičné odškodné za urážku na cti a nucené čekání.
|
Tweet |
Dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen „SSPO“) se manipulační přirážka ve výši 40,- Kč účtuje k jízdnému nebo doplatku zakoupeného ve vlaku po nástupu v obsazené stanici (to je ve stanici, ve které je zřízena výdejna jízdenek, pokud není považována za neobsazenou stanici). Manipulační přirážka se platí za vystavení každého dokladu jednou, bez ohledu na počet cestujících na něm uvedených. Jízdenku bez manipulační přirážky je možné ve vlaku zakoupit pouze v případech uvedených v čl. 76 SSPO (např. nástup v neobsazené stanici, …). Pokud tedy spotřebitel nastoupil k jízdě ve stanici, která byla obsazená, je povinen zaplatit k jízdnému manipulační přirážku ve výši 40,- Kč. Více informací je také možné vyhledat na webové adrese www.cd.cz/scripts/detail.php?pgid=227.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.