Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.12. jsem si objednal pomocí WEB aplikace 5 různých druhů kalendářů v celkovém počtu 12 kusů. Bohužel jsem dostal 12 stejných kalendářů.
Na telefonickou reklamaci mi 19.12. bylo sděleno že objednávka, kterou dostala expedice se liší od objednávky, kterou jsem zadal.
Na písemnou reklamaci mi bylo sděleno: Vaše objednávka obsahuje 12 stejných kalendářů A4 s číslem 4339116. Tyto kalendáře Vám byly také dodány. I z Vaší strany bylo potvrzeno, že při objednávce nebylo postupováno tak, jak Vás k tvorbě různých kalendářů v rámci jedné objednávky navádí náš systém, tedy z košíku jste se nevracel pomocí tlačítka "vytvořit další produkt". Namísto toho z Vaší strany docházelo pouze k editaci kalendáře vloženého do košíku.
Jedná se tak o chybu na Vaší straně při objednávce, nikoliv o chybu našho systému či následné výroby.
S tím bohužel nemohu souhlasit. Vytvořil jsem kalendář pomocí aplikace a tento kalendář jsem objednal v příslušném počtu kusů. Následně jsem tento kalendář upravil, vizuálně zkontroloval a objednal. Takto jsem objednal 5 různých kalendářů. V závěrečné objednávce se objevil pouze 5 x položka Fotokalendáře bez jakékoliv specifikace. Nikde se žádné transakční číslo neobjevilo a tudíž jsem nemohl vědět, že grafický návrh, které jsem vizuálně zkontroloval a závazně objednal se může následně měnit a to bez jakéhokoliv varování.
WEB služba umožňující vytvořit kalendáře a nsáledně si je nechat vytisknout
Vzhledem k tomu, že jsem obdržel zcela jiné kalendáře nežli jsem si objednal, žádám o vrácení peněz v částce 2239 Kč na účet.
|
Tweet |
Smluvní strany mezi sebou uzavřely kupní smlouvy (dle § 2086 odst. 1 občanského zákoníku), jejímž předmětem byla věc, která měla být teprve vyrobena. Bude tedy záležet, zda prodávající postupoval v souladu s tím, na čem se s kupujícím ve smlouvě dohodl.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná a spotřebitel může uplatnit reklamaci. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná. To znamená, že pokud by došlo k soudnímu sporu, musel by prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo (při výrobě věci postupoval v souladu s objednávkou).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit. Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.