Společnost


BAU PRIMA a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14240Nevrácení peněz za vrácené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.01.2017, před 8 lety

Petr Mikát

Znění stížnosti

Dobrý den,
V eshopu prodejce jsem si objednal 1.12.2016 řezačku I7-100 ozn.obj. QADBHYRKS za cenu 8990,-kč.Pošta zásilku převzala 6.12.2016 a balík dodala a já ji převzal 9.12.2016.Na řezačce jsem zjistil několik závad o kterých jsem informoval písemně (e-mailem) prodejce p.Mašína.Nejdříve nereagoval a proto jsem se rozhodl odstoupit do 14 dnů od smlouvy a řezačku vrátit.Opět jsem napsal e-mail p.Mašínovi že odstupuji od smlouvy a řezačku mu zašlu zpět na adresu eshopu BAUPRIMA a.s.Potom mě p.Mašín kontaktoval a smskou mi nabídl převzetí řezačky do opravy.To jsem odmítl a odeslal jsem řezačku dne 20.11.2016 zpět prodejci.Dne 22.12.2016 pošta balík doručila na adresu.p.Mašín mi po telefonu slíbil zaslání dobropisu aby mohl zrušit nákup a vrátit mi peníze. To se však zatím nestalo.


Produkt

řezačka BAUPRIMA I7-100


Požadované řešení

vrácení peněz za nákup


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2017 14:13, před 8 lety

Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.

Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve výše uvedené lhůtě, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2017 14:57, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.