Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V eshopu prodejce jsem si objednal 1.12.2016 řezačku I7-100 ozn.obj. QADBHYRKS za cenu 8990,-kč.Pošta zásilku převzala 6.12.2016 a balík dodala a já ji převzal 9.12.2016.Na řezačce jsem zjistil několik závad o kterých jsem informoval písemně (e-mailem) prodejce p.Mašína.Nejdříve nereagoval a proto jsem se rozhodl odstoupit do 14 dnů od smlouvy a řezačku vrátit.Opět jsem napsal e-mail p.Mašínovi že odstupuji od smlouvy a řezačku mu zašlu zpět na adresu eshopu BAUPRIMA a.s.Potom mě p.Mašín kontaktoval a smskou mi nabídl převzetí řezačky do opravy.To jsem odmítl a odeslal jsem řezačku dne 20.11.2016 zpět prodejci.Dne 22.12.2016 pošta balík doručila na adresu.p.Mašín mi po telefonu slíbil zaslání dobropisu aby mohl zrušit nákup a vrátit mi peníze. To se však zatím nestalo.
řezačka BAUPRIMA I7-100
vrácení peněz za nákup
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve výše uvedené lhůtě, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.