Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
dnes 10.1.2017 jsme u výše uvedené společnosti zakoupili ojetý vůz. Cena za vůz byla dohodnuta s prodejcem a dostali jsme 3 000 Kč slevu za drobné závady na autě (tato sleva je uvedena v kupní smlouvě).
Přesto, že jsme stav a cenu auta řešili dokonce se dvěma prodejci, čekalo nás u zaměstnance této společnosti, který již pouze vystavuje kupní smlouvu a fakturu, nemilé překvapení v podobě úhrady dalších 4 449 Kč za "ostatní prodej". Jak nám bylo, dosti nesrozumitelně řečeno, za přípravu a kontrolu auta. Částku jsme hradit nechtěli a věc jsme řešili s manažerem společnosti, který nám slevil 1 000 Kč ale 3 449 Kč jsme uhradit museli. Druhá možnost byla v kontraktu nepokračovat. Tato částka není uvedena v kupní smlouvě, pouze na faktuře.
Myslíme si, že částka byla vynucena neoprávněně a žádáme Vás o prověření věci. V žádných dokumentech není uvedeno, co se pod pojmem "ostatní prodej" skrývá".
A jako doplňující otázka zní: byl nám ukázán certifikát kontroly vozu ale pouze v PC. Žádný potvrzený dokument nám předán nebyl.
Děkuji
Lucie Podaná
Kupující: Tomáš Hajner, Ford Focus Combi, SPZ: 5AY7730
Žádáme vrácení 3 449 Kč
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.
Obranou zákazníků, aby nebyli oklamáni, je požadovat ke každému vozu certifikát v listinné podobě a ten si dobře přečíst a ověřit. Doporučujeme si také ověřit pravost certifikátu. Na stránkách společnosti je uvedeno, že k prodávaným vozidlům v Auto ESA je následně vystaven Certifikát kontroly vozu (CKV), který je aktuálně nejkomplexnější certifikací ojetých vozidel v České republice. Certifikát vydává společnost Automotive Support Group s.r.o., ve spolupráci s Cebia a TÜV NORD Czech.
Vážená paní Podaná,
Doplňkové služby, které jsou součástí nabídky prodeje ojetých vozidel, jsou kalkulovány jako soubor služeb, který byl v rámci prodeje vozidla již částečně odveden a dále jako soubor služeb a asistencí, které pokrývají nenadálé situace, jež mohou při provozu ojetého vozidla nastat. Přes počáteční náklady jsou tyto služby pro klienta bonusem a měly by být v rámci obchodního jednání správně prezentovány. Prodej samotného vozidla však není podmíněn úhradou služeb, byť již byly tyto služby částečně odvedeny. Je tedy na kupujícím, zda na úhradu doplňkových služeb přistoupí a zda využije bonusy v celé výši.
Ceník těchto služeb je uveden na našich internetových stránkách a vzhledem k tomu, že byl kupující informován o ceně těchto služeb před uzavřením Kupní smlouvy, považuji informační povinnost naší společnosti za splněnou.
V případě, že nejste přesvědčeni o hodnotě odvedených služeb, které se ke koupi vozidla vztahují, je naše společnost připravena se na základě reklamačního řízení celou záležitostí zabývat.
Vaše stanovisko prosím zašlete naší společnosti na adresu emailovou adresu reditel@autoesa.cz nebo reklamace@autoesa.cz
S pozdravem
Patrik Spurný
Auto ESA
Dle pokynu pana Spurného jsem celou záležitost napsala na e-mail: reditel@autoesa.cz již včera večer.
Nyní čekám na vyjádření.
Lucie Podaná
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.