Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V září roku 2016 jsem odesílal na reklamaci fotoaparát Samsung NX 3000. Společnost Extreme digital objednala kurýra DPD, kterému jsem zboží předal.
Po 14 dnech jsem se telefonicky ujistil že balík dorazil a oprava se již řeší. Bez jakýchkoliv zpráv jsem čekal dalších 5 týdnů a poté opět telefonicky řešil v jaké fázi je reklamace . Bylo mi řečeno že fotoaparát ještě nedorazil a že se nejspíše ztratil. Uplynuly dva měsíce plné slibů a výmluv a proto jsem se rozhodl najít ztracený fotoaparát sám . A vida po 30 minutách telefonování se objevil u společnosti DPD, připraven k odeslání na reklamaci. Od té doby uplynul další měsíc a společnost Extreme Digital stále není schopna domluvit se s DPD o vydání balíku.
Fotoaparát Samsung NX 3000
Vyřízení reklamace- oprava fotoaparátu
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace (v tomto případě ode dne, kdy prodávající spotřebitelovi potvrdil, že zboží převzal k opravě). Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a v takovém případě může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, smlouva se ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily.
Odstoupení je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem. S podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.