Společnost


APSOLUTION CZ GROUP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14272Neakceptování odstoupení od smlouvy kvůli nevyřízení reklamace do 30 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2017, před 8 lety

Lucie Adamcová

Znění stížnosti

Poslala jsem na reklamaci hodinky, které jsem zakoupila na e-shopu hodky.cz, následně mi přišel email o přijetí reklamace dne 12. 10. 2016. Do 30 dnů nepřišlo žádné vyjádření ohledně vyřízení reklamace, proto jsem následně emailem a také telefonicky kontaktovala e-shop dne 15. 11. 2016 a informovala jsem je o mém odstoupení od kupní smlouvy. Bylo mi telefonicky slíbeno, že se na to podívají a vzápětí mi zavolají zpět, což se nestalo. O pár hodin později téhož dne mi přišel email, že je reklamace vyřízena a uzavřena a hodinky budou poslány na mou adresu. S tímto jsem nesouhlasila a jasně jsem v předchozím telefonátu a emailu dala najevo, že odstupuji od smlouvy, proto jsem toto chování brala za nepřijatelné a odeslala své písemné odstoupení od kupní smlouvy poštou dne 16. 11. 2016 a hodinky jsem si nepřevzala.

E-shop stálé odmítá přijmout mé odstoupení od kupní smlouvy a poslat požadovanou částku na můj účet. Ohrazují se tím, že reklamaci vyřídili do 30 dnů a o tomto mě údajně informovali včas. Tvrdí, že mají email o vyřízení reklamace, který mi poslali údajně v 30 denní lhůtě. Žádala jsem je tedy o opětovné poslání toho emailu, neboť já mám jejich email až z 15. 11., ale odmítli mi jej přeposlat. Email o vyřízení reklamace jsem dostala až poté, co jsem se sama ozvala, že odstupuji od kupní smlouvy, a to tedy 15. 11. 2016. Považuji to všechno za nesolidní jednání se zákazníkem. Přesto jsem stále ochotna toto řešit smírnou cestou a žádám pouze o vrácení peněz za hodinky.


Produkt

Hodinky Festina 16629/8, pořizovací cena 2839 Kč + poštovné 49 Kč


Požadované řešení

Prosím o vrácení peněz na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2017 08:16, před 8 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy, má prodávající povinnost vrátit kupujícímu přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu kupující vyzval, ocitá se v prodlení a kupující může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.

Pokud by panoval spor o to, zda byla reklamace vyřízena včas, musel by prodávající prokázat, že spotřebitele o vyřízení reklamace skutečně informoval.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2017 18:10, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.