Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 6.12.2016 jsem uhradila poplatek 149,- Kč společnosti be2 za VIP členství na zkoušku na jeden měsíc. Bohužel jsem si pořádně nepřečetla VOP. Dne 6.1.2017 mi přišla informační sms z mého účtu o neúspěšném pokusu o internetovou platbu. Zjistila jsem, že zmíněná společnost be2 se pokusila mi strhnout z účtu 2247,-Kč. Ihned jsem si na internetu zadala tuhle 'seznamku' do vyhledávače a nestačila jsem se divit. Na základě zjištěných informací, jsem emailem ihned ještě tentýž den (6.1.2017)podala výpověď, která byla mi byla dne 9.1.2017 potvrzena ze zákaznického emailu společnosti. Nicméně v mailu mi odpověděli, že moje členství skončí dne 6.4.2017. O tohle období už, ale nemám zájem.
Platbu se mi opakovaně pokoušeli sthnout, vždy ve 21 h, ještě následující 2 dny, do dne akceptování mé výpovědi.
Podle zkušeností dalších podvedených lidí, očekávám, že mě bude kontaktovat vymahačská společnost. Nevím, zda jsem povinna uhradit částku za nechtěné další období. ??
Také by mě zajímalo, zda jednání Be2 je legální.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem Paulíková
Okamžité zrušení členství, bez povinnosti uhradit poplatek za další nechtěné období.
|
Tweet |
Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut. Pokud tedy v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst a spotřebitel byl o prolongaci při uzavírání smlouvy o placeném VIP členství informován, je skutečně povinen částku uhradit. O automatickém prodloužení smlouvy musí být spotřebitel informován zřetelně a viditelně již před samotným uzavřením smlouvy přímo při registraci, popř. zřízení VIP účtu. Odkaz v obchodních podmínkách nestačí.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
User ID: 26954c548574523000f821cf
Dobrý den, paní Paulíková.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s automatickým prodloužením Vašeho VIP členství, zakoupeného k datu: 06.12.2016. Prolongace je jasně uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své VIP členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady.
VIP členství je automaticky prodloužené v případě, že klient své VIP členství včas a řádně nevypoví. Výpověď VIP členství je potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před prodloužením VIP členství).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho VIP členství, bylo toto – v souladu s VOP be2 – prodloužené.
Dobrý den,
takže to chápu tak, že povinnosti uhradit poplatek za tříměsíční období, které mi účtují se nevyhnu.V podstatě mi je nuceno být členem i když nechci a to nemluvím o nepřiměřeném obohacování, vzhledem k ceně za první období. I když je ve VOP řečeno, že období se prodlužuje na stejnou dobu, na kterou bylo prvně sjednáno, tak jsem nucena ke 3 měsícům. Vzhledem k tomu, že údaje k platbě převodem nemám, budu nucena uhradit jestě vymáhací poplatky. ČR podporuje všechny podvodníky.Děkuji za odpověď.
User ID: 26954c548574523000f821cf
Dobrý den, paní Paulíková.
Viz prosím (citovaný) bod 9.2 VOP be2: „V případě předplatného na zkoušku, reklamních akcí a pod. je možné se od tohoto pravidla odchýlit. V každém případě bude zákazník také zde informován o době platnosti předplatného na zkoušku, možnosti výpovědi a jinak prováděném automatickém prodloužení. Při objednání zpoplatněné služby bude zákazník po obdržení potvrzení objednávky informován o příslušné době platnosti, datu začátku smlouvy a době trvání prodloužení v případě, že nebude včas podána výpověď.“.
Jak již bylo uvedené v rámci předešlého komentáře ze dne 13.01.2017, prolongace – včetně délky prolongovaného období – byla uvedená přímo na platební stránce, v rámci které jste si své VIP členství zvolila a uhradila a zároveň na Potvrzení o realizaci Vaší úhrady (viz prosím aktuální příloha komentáře).
V souvislosti s úhradou dlužného poplatku prostřednictvím bankovního převodu viz prosím email ze dne 11.01.2017 – v případě, že (již započatý) proces úhrady poplatku za Vaše stávající VIP členství prostřednictvím platební karty nebude úspěšný, budou Vás zaslaná náhradní (t.j. bankovní) platební data,
děkujeme Vám.
Děkuji za pomoc.
S pozdravem Paulíková
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.