Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý večer,
2.1.2017 jsem si byl vyzvednout na prodejně CCC Galerie Přerov reklamaci(č.reklamace R68947908519) bot zakoupených 19.6.2016 a reklamovaných 2.12.2016.Reklamace,ačkoli podána do šesti měsíců od zakoupení byla zamítnuta jako neoprávněná se stanoviskem že obuv je zcela vynošená.V botách jsem chodil cca 4,5 měsíce,pak se vada projevila při chůzi v dešti,měl jsem mokré paty,na obou botách se objevily praskliny na podrážce v oblasti paty,s podivem na stejném místě obou bot.Je smutné,že obuv vydržela jen tak krátkou dobu.Zajímalo by mě co si prodejce vysvětluje pod pojmem životnost výrobku.Na vyrozumění o zamítnutí reklamace je razítko přerovské prodejny a podpis tamní prodavačky.Mám proto pocit,že obuv vlastně ani prodejnu neopustila,protože není doklad nebo důkaz ,že obuv prošla rukama nějakého odborníka.Tudíž vnímám zamítnutí jako neoprávněné.
Gino Lanetti MP07-15122-03
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den,
reklamace byla opětovně přezkoumána a zamítnuta. Toto rozhodnutí je konečné.
S pozdravem,
CCC Czech, s.r.o.
Jelikož je rozhodnutí společnosti konečné, bude tato stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (www.adr.coi.cz), případně se svého právo domáhat soudní cestou.