Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 25. 4. 2016 jsem v internetovém obchodě terdom.cz zakoupil křovinořez Oleo-Mac Sparta 250T za cenu 4 899,- Kč. Po několika používáních se motor ve vyšších otáčkách začal dusit. Po předchozí telefonické dohodě s panem Lobosem jsem křovinořez zaslal na reklamaci 4. 8. 2016 společně s fakturou a vyplněným reklamačním listem, který je umístěn na stránkách prodejce. Po měsíci od podání reklamace jsem stále neměl křovinořez u sebe. Proto jsem pana Lobose kontaktoval, aby mě informoval jak to s reklamací vypadá. Pan Lobos mi sdělil, že prý reklamaci nemůže vyřídit bez originálního reklamačního listu, který byl vystaven výrobcem a který je prý součástí šedé knížky, která měla být součástí balení křovinořezu. Ona šedá kníža byl ale jen návod k obsluze. Protože pan Lobos na něm trval a nechtěl bez něho reklamaci vyřídit, zaslal jsem mu ho 13. 10. 2016. Poté jsem se mu snažil ještě několikrát dovolat, bohužel marně. Zkusila ho proto kontaktovat má manželka z jiného telefonního čísla, té telefon okamžitě vzal. Rozhovor s ním ale k ničemu nepomohl, choval se značně arogantně. Do dnešního dne nemám od pana Lobose žádnou informaci o stavu reklamace, přesto, že jsem mu několikrát volal a poslal emaily s prosbou o informaci k reklamaci. Na emaily neodpovídá a pokud už zná vaše číslo, nezvedá telefon. Dne 23. 12. 2016 jsem zaslal do obchodu terdom.cz zbytek příslušenství ke křovinořezu. Tento balík si pan Lobos převzal 29. 12. 2016 (podací číslo BA0256040791X). Současně jsem toho dne poslal odstoupení od kupní smlouvy pro nedodržení lhůty k vyřízení reklamace (podací číslo RR620154740CZ). Tento dopis si ovšem pan Lobos ještě nepřevzal. Již nevím, co mohu dělat. Tímto Vás prosím o pomoc a po prodejci žádám vrácení kupní ceny 4 899,- Kč plus finanční výdaje, které jsou s reklamací spojené, tj.poštovné za 4 zásilky 300,- Kč.
Oleo-Mac Sparta 250T, faktura číslo VF73016
Žádám vrácení kupní ceny 4 899,- Kč plus finanční výdaje, které jsou s reklamací spojené, tj.poštovné za 4 zásilky 300,- Kč.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Aby nedocházelo k tomu, že prodávající nebudou přebírat zásilky záměrně, stanovil zákonodárce domněnku doby dojití v § 573 občanského zákoníku. Podle této domněnky se má prokazatelně učiněné odstoupení od smlouvy za doručené třetí pracovní den po odeslání.
Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Nikde v zákoně není uvedeno, že spotřebitel má povinnost při uplatnění reklamace předložit "reklamační list" vydaný výrobcem. Stačí prokázat, že spotřebitel u prodejce věc zakoupil. To lze doložit třeba výpisem z bankovního účtu, záručním listem, staršími reklamačními protokoly, originálním obalem, specifičností zboží (pokud jej nikdo jiný neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí. Toto pravidlo vychází z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, který říká, že za důkaz mohou sloužit všechny prostředky, jimiž lze zjistit stav věci.
Pokud prodejce podmiňuje přijetí či vyřízení reklamace předložením "reklamačního listu" spotřebitelem jedná se zakázanou obchodní praktiku a spotřebitel by se mohl obrátit s podnětem na porušování zákona o ochraně spotřebitele na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.