Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych podal stížnost na řešení reklamací ze strany ČEZU - jedná se o přepis co píši jak na ERÚ a ještě uvidím kam dále.
Vím, že vzhledem k omezení vzájemné komunikace mezi jednotlivými články ČEZU kvalita a rychlost komunikace klesla ale i tak mi přijde, že mají opravdu hloupé předpisy.
Dne 23.10. jsem se stěhoval z Liberce do České Lípy, a v rámci tohoto došlo k odhlášení odběru elektriky a plynu (přihlášení v novém bydlišti proběhlo na manželku). Ručně byl sepsán předávací protokol, kde bohužel chyběl pronajímatel tak protokol přepsal domovník. Nicméně na ČEZU mě 2x ujistili, že předávací protokol není třeba, že stačí má smlouva a smlouva o odběru z druhé strany.
Nejdříve jsem tedy posílal online smlouvy, kde mi kvůli jedné kolonce smlouvy odmítli (jako by to nemohli dopsat :) ). Tak jsem tedy běžel na ČEZ osobně, kde mi bylo sděleno, že smlouvy již nejsou třeba že pan X(pronajímatel) již na sebe elektriku a plyn dal přepsat, s paní na pobočce jsme tedy překontrolovali stavy. Jak moje ukončení tak počátek od pana X disponoval stejnými stavy - elektrika 27822 a plyn 2841 a smlouvy byly uloženy a přidány k této problematice - Čez tedy disponoval smlouvou A a smlouvou B - kde jsou shodné stavy A začíná - B ukončuje. V daném bytě byli následně vypnutý přívod plynu a nikdo v bytě nepobývá. Spokojen po domluvě s Čezem, kde mi řekli at nic neřeším, že se vše přepíše jak má jsem tedy vyčkával na vyúčtování.
Nejprve dorazil plyn - který byl rozdělen na 2 částí - první část vedle právě ke stavu 2841 a druhá část byla od listopadu do cca 15 prosince a bylo zde další 200 kubíků plynu. Již jsem zde nebydlel, ani nechápu z jakého důvodu Čez ukončil můj odběr až v prosinci, když i pan Helcl má ve smlouvě předpokládaný datum začátku 18.11. 2016 (ironicky k tomuto datu mám první část vyúčtování kde stav je správný tedy 2841). Tak tedy volám na ČEZ, že mi přišlo špatné vyúčtování. Paní na podpoře se podívá v jednoduchosti řekne..ano Vaše smlouva A stav tento, nový majitel pan X stavy shodné takže předáme k reklamaci. O několik dní později mi reklamační napíše, že chce dodat předávací protokol - tak jim naštvaně píši, že mi bylo jasně sděleno, že není třeba a že vše sedí a nejsem nucen někoho schánět. Ukázalo se že rozčílený zákazník nevede k logickému a správnému vyřešení reklamace :). Tak mi reklamaci zamítli, usilovně jim vysvětluji že pan Xje na Kubě a tudíž pro mě nedostupný - navíc jsem jej viděl jen 1x v roce a že nejsem schopen prozatím protokol dodat.
Nicméně v příloze byl přidán protokol, který odevzdal pan X - ručně napsán ale podespán od domovníka(při předání pan X nedostupný). Z toho mi vyplívá, že když se pan X přihlašoval na ČEZ tento protokol od něj přijali (důležité od něj nikoliv ode mě), nascenovali a zaevidovali museli tedy usoudit, že se jedná o věrohodný dokument. Podle mě by však žádný protokol neměl být třeba - zavolám na ČEZ - protokol nemusíte odevzdat, zajdu na ČEZ vše je v pořádku nic neřešte, vyúčtování s chybným stavem - reklamace neuznána chybí protokol. Jakoby bylo těžké si ty smlouvy vzájemně propojit.
Daný fakt se stal taktéž bývalému majitelu v mém novém bydlišti, při osobním přepisu mu zaměstnanec ČEZU nepřijal protokol, stím že není třeba. Poté mu poslali chybné vyúčtování a reklamaci zamítli stím, že nemají předávací protokol (jsme v blízkém kontaktu tak to nebyl problém dodat - nicméně protokol zaslal již 5x a stále reklamaci zamítají i přes dodání všeho co chtějí). Ve zkratce mi jde o to že ČEZ dostane do ruky smlouvu A a smlouvu B - které na sebe vzájemně navazují, buď nevyžaduje protokol nebo jej zaeviduje a poté uzná za nevhodný. Pošle chybné vyúčtování a reklamaci ihned zamítá z důvodu nedodání protkolu(nebo jej prohlásí za nečitelný, nezpůsobilý apod..). Působí to jako past na lidi, např. mě to staví do pozice kdy můj bývalý pronajímatel mi nemusí již nic podepsat a já budu mít smůlu(navíc nemám jistotu, že mi protokol k něčmeu bude u ČEZU), i přesto, že smlouvy sedí, mám fotky měřáků, nebydlím na dané adrese, fyzicky žádný odběr neproběhl a ještě mi bylo celkem 3x sděleno že vše je v pořádku ať nic neřeším. Přitom i osoba s podrpůměrným logickým uvažováním si vzájemné smlouvy a stavy propojí a dojde k jasnému závěru a k jakému datu a jakým hodnotám smlouvy ukončit a začít. Ve výsledku zde je o rozdíl cca 4-5 000 ale spíše mi vadí princip, kdy ČEZ je v pozici kdy se neomluví, komunikuje vždy někdo jiný bez jakékoliv osobní zodpovědnosti. Nedovedu si představit kolik lidí obdrží chybné vyúčtování a buď ani neví, že je chybné, nebo nemá dostatek sil se bránit. Nejhorší je, že nejspíše stejné fiktivní stavy budou znovu účtovat i druhé straně. Tzn. např u plynu se bude jednat o 200 kubíků (dle odhadu..když je vše vypnuté a nikdo zde nebydlí :)), které naúčtují jak mě tak bývalému pronajímateli.
Pozn. mé zakázanícké číslo u ČEZU je: 0014857806
Potíé disponuji přílohově mojí smlouvou A / částečnou smlouvou B / chybnými vyúčtování (kde i malé dítě zjistí co je špatně - ČEZ má asi slabší personál nebo je to cílené? Fotky elektroměru i plynoměru - kde při pořizování byli další 3 lidé - pro dosvědčení v jakém datu byli pořízeny. Ale přílohy zde nezasílám, případně mohu již emailem.
Očekávám, že ČEZ zde nebude nijak reagovat a z mé strany se můžu obrátit na ERÚ (již jsem udělal), na ČEZ Ombudsman..a případně vše řešit soudně.Jen si počkám až pan X dorazí, snad mi podepíše protokol ..znovu a počkám až jej zamítnout a poslušně zaplatím FA a ČEZU daruji 4000 navíc aby chudák nestrádal, státní firmy to maj dneska těžké. Jen doufám, že já a bývalý majitel mého nového bydliště jsme pouze dva smutné příklady (vím jen o 2 ze 2)Pokud ne, jedná se o okrádání lidí, kteří se ve většině případů nemohou bránit. Aspoň zde plním svojí povinnost informovat - snad v tom není zmatek.
Omlouvám se za překlepy či jiné nedostatky opravdu nemám čas ztrácet ještě více času,
S přáním pěkného dne
Ing. Robert Kaněra
Vyúčtování ke správnému období a se správnými stavy, jak bylo doloženo ve smlouvě a potvrzeno na samotném ČEZU.
|
Tweet |
Pokud by bylo vyúčtování chybné, je nutné jej reklamovat (vzorový formulář je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu).
Uplatnil-li spotřebitel reklamaci na vyúčtování distribuce plynu, je společnost povinna zaslat písemné vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování distribuce plynu musí společnost poskytnout spotřebiteli náhradu ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7500 Kč.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.