Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při obvyklém používání vysavače Hoover Athyss 25 došlo k vylomení západky madla. Autorizovaný servis reklamaci neuznal se zdůvodněním, že se jedná o mechanické poškození. Západka je plátek plastu, zřejmě nedostatečně dimenzovaný, takže se jedná o konstrukční vadu. Nabízí se otázka, co je servis ochoten uznat jako oprávněnou reklamaci.
Nákup byl uskutečněn v e-shopu.
Vysavač Hoover AS70 AS25011 Athyss 25
Výměna dílu, jehož součástí je západka.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
velice se omlouváme za komplikace s výrobkem. Na základě Vaši žádosti o reklamaci produktu jsme dle platných zákonů reklamaci přijali dne 3. 1. 2017. Reklamace byla dne 11. 1. 2017 vyřízena zamítnutím na základě vyjádření odborného autorizovaného servisního střediska. Důvodem zamítnutí bylo fyzické poškození výrobku, na které se zákonná záruka nevztahuje.
Z hlediska lhůty od zakoupení výrobku (zákazník měl výrobek v době podání reklamace téměř dva roky v užívání), nelze již uplatnit rozpor s kupní smlouvou.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Mária Golbincová
Online nákupy a.s.
Dobrý den!
K fyzickému poškození může dojít i při použití výrobku způsobem, k němuž je výrobek určený. Pokud by se paní Golbincová zranila při vystoupení na nedostatečně dimenzovaný žebřík, který by se pod ní zlomil, bude se vyjadřovat stejně?
Podle názoru prodejce několik dní před koncem záruky již záruka neplatí?
Zdraví J.Puchner
Dobry den,
kolegyne Golbincova ani v nejmensim nezpochybnila Vas narok na reklamaci i pred koncem zakonne zarucni doby, na tu mate samozrejme pravo, ale pouze se snazila odpovedet i na vyjadreni dTestu, ze jiz nelze uplatnit rozpor s kupni smlouvou do 6 mesicu od prodeje z duvodu temer dvouleteho pouzivani vyrobku.
Co se samotne reklamace tyce, mohu jen opakovat, ze po posouzeni odbornym autorizovanym servisem byla reklamace zamitnuta z duvodu fyzickeho poskozeni, na ktere se zakonna zaruka nevztahuje. Omlouvam se timto za vznikle komplikace.
S pranim hezkeho dne
Patrik Sommer
Hodnocení:
Komentář: Argument, že na fyzické poškození se záruka nevztahuje, je zvláštní. Vysavač byl používán obvyklým způsobem, nebyl poškozen násilím.
Jak již bylo uvedeno výše, pokud spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasí, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.