Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě jsem zakoupila dvoje boty. Hodnota objednávky byla 2091Kč a tím pádem jsem měla poštovné zdarma. Poštovné zdarma je při nákupu nad 2000Kč. Jedny boty ale synovi neseděly, a proto jsem se je rozhodla vrátit. Cena těchto bot byla 392Kč. Boty jsem vrátila. Firma potvrdila přijetí zásilky a oznámila mi, že přijali žádost o odstoupení od smlouvy a částka za vrácené boty bude ponížena o 80Kč. Poštovné zdarma je jen u objednávek nad 2000 Kč. Na čí straně je pravda?
Firma Botatex mi opravdu vrátila jen 312Kč, 80Kč si strhli za poštovné...prosím o vrácení celé částky za obuv.
|
Tweet |
Pokud je zboží zakoupeno přes internet, tak má spotřebitel právo do 14 dnů od převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy dle § 53 odst.7 občanského zákoníku.
Prodejce je povinen vrátit celou finanční částku, včetně prvního poštovného (od prodejce ke spotřebiteli) do 30 dnů od odstoupení dle § 53 odst.10 občanského zákoníku.
Spotřebitel hradí náklady na poštovné od něj zpět k prodejci.
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinny si vydat vše, co vzájemně smlouvou nabyly dle § 48 odst.2 občanského zákoníku. Ruší se tedy tak část smlouvy a druhá část zůstává. V takovém případě se smluvní vztah dostává do počátku a je zde tedy kupní smlouva uzavřena na menší částku a prodejce tak má nárok na poštovné. Poštovné zdarma byl pouze benefit, který poskytoval prodejce u kupní smlouvy uzavřené nad určitou částku.
Pokud by však spotřebitel odstoupil od celé kupní smlouvy, nárok prodejce na poštovné by zde nevznikl.
Paní Komenderová Tereza se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.