Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu 2016 jsem na e-shopu pana Rangla objednal kabelku pro přítelkyni k Vánocům. Zboží z e-shopu si vždy pokud to jde, objednávám k osobnímu odběru. Využil jsem tedy doručení kabelky na výdejní místo v Brně. K mému překvapení mi do schránky dorazilo oznámení o zásilce uložené na poště s dobírkou odpovídající objednávce. Po vyzvednutí na poště jsem zjistil, že mi byl doručen jiný typ kabelky (barva, design). Navíc nebyl v balíku žádný doklad (faktura, paragon, ... ). Obratem jsem e-mailem kontaktoval e-shop, bylo mi pouze stroze odpovězeno, že asi došlo k omylu "pod tlakem", že vše vyřeší. Po týdenní odmlce jsem znovu napsal e-mail, a v něm navrhl, aby mi zaslali správnou kabelku na výdejní místo, že ji tam vyměníme kus za kus - bez odpovědi. Po několika dalších dnech píši další e-mail a žádám odpověď, zkouším i telefon - bez reakce. Po několika urgencích mi dorazil e-mail, že buď mohu kabelku poslat zpět a dostanu novou (to raději rovnou zavrhuji, protože se obávám, že už neuvidím ani kabelku, ani své peníze), nebo mohu využít 50% slevu na další objednávku - objednal jsem tedy formou odpovědi na tento e-mail kabelku, kterou jsem chtěl původně. Po několika dnech, a další e-mailové urgenci, dorazil na poštu balík, před zaplacením dobírky si nechávám balík pošťačkou ukázat (zabaleno pouze do průhledné fólie jako v prvním případě), po zjištění, že mi pan Rangl poslal tu samou "špatnou" kabelku jako v prvním případě, balík s díky odmítám. Jan Kopřiva
Přístup tohoto e-shopu je naprosto katastrofální, neprofesionální. Mám k dispozici celou e-mailovou komunikaci s tímto pánem, který se evidentně pustil do podnikání, kterému buď nerozumí, nebo takto vychytrale pouze podvádí zákazníky.
Bílá silikonová kabelka s pevnými uchy typu OBag (dodána byla béžová silikonová kabelka, místo pevných uch má pletená lana)
Dodání faktury k první kabelce - přítelkyně se rozhodla, že si ji nakonec nechá. Dále prověření celého tohoto podivného "podnikání" pana Rangla příslušnými orgány (ČOI atp.)
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
§4 – zákaz užívání nekalých obchodních praktik;
§16 – povinnost prodejce na žádost spotřebitele vydat doklad o zakoupení výrobku;
§19 – povinnosti při uplatňování a vyřizování reklamací (vystavení reklamačního protokolu, lhůty pro vyřízení reklamace).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.