Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 28.11.2016 jsem zakoupil telefon samsung J3 2016 na prodejně O2 Šantovka Olomouc. U telefonu se vyskytovala sporadická závada při hovoru kdy jsem na 6 až 8 vteřin vypadával ze signálu přičemž já jsem volajícího slyšel ale volaný mně neslyšel. 30.11.2016 jsem se obrátil na tuto prodejnu s reklamací. Po přijetí sms správy z prodejny jsem si šel 10.12.2016 pro opravený telefon. Dle vyjádření servisního střediska samsung VSP Data a.s. se popisovaná závada neprojevila. Jelikož jsem nesouhlasil s vyjádřením servisu, který nevyřešil můj problém s užíváním telefonu jsem telefon nepřebral a opět nechal zaslat do servisu s tím, že závada se neprojevuje pokaždé ale při delším telefonním hovoru. Jelikož jsem živnostník, nemohu si dovolit aby mně víc než polovina mých zákazníků neslyšela, což se stalo během užívání telefonu. Po pár dnech mi tel. bylo sděleno, že na telefonu je rozbitý displej a žádaly finanční spoluúčast 2000 Kč. S tímto jsem nesouhlasil, protože při předání do prodejny k první reklamaci byl displej v pořádku a pak už jsem telefon v ruce neměl. Dne 23.12.2016 mně přišla sms správa k vyzvednutí telefonu. Dne 27.12.2016 jsem se dostavil do prodejny O2 kde mně chtěli donutit přebrat tento telefon s rozbitým displejem s tím že jsem majitel a proto odpovídám za všechna další poškození přístroje i v době kdy je v reklamačním řízení. S tím jsem nesouhlasil a telefon jsem nepřevzal. Prosím o radu jak mám postupovat dál v této reklamaci. Na O2 mně nikdo nechce sdělit s kým bych měl tuto reklanmaci dál řešit, když vedoucí prodejny toto řešit nechce.
Výměna telefonu, protože na Samsungu mně sdělili, že rozbitím displeje došlo k porušení záručních podmínek a tím pádem by 2 dni starý telefon i po výměně displeje byl bez další záruky.
|
Tweet |
Nejedná se již o reklamaci, ale o nárok plynoucí z deliktního jednání. Řešení této situace představuje § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který upravuje škodu na převzaté věci. V tomto případě prodejce převzal od spotřebitele věc k reklamaci a od té chvíle byl odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu telefonu při předání. Tato odpovědnost jde z pohledu spotřebitele za prodejcem a náhradu škodu tak bude spotřebitel uplatňovat u něj, nikoli u servisu.
V tuto chvíli je tedy třeba u prodejce uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci, přičemž následnou povinností prodejce je bud uvést věc do předešlého stavu (tedy opravit) anebo pokud to není možné či o to spotřebitel požádá, nahradit vzniklou škodu v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (nejlépe odpovídající nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Doporučujeme trvat na náhradě škody. Spotřebitel může ještě před podáním žaloby k soudu naposledy vyzvat svého dlužníka, k dobrovolnému splnění. Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než sedm dnů.
Dobrý den,
s vedoucím pobočky jsme prověřovali k danému případu podrobnosti - postup v servisním středisku, u přepravce aj.
Nakonec jsme dospěli k závěru, že vám telefon vyměníme za nový kus. Jestli vás doteď nikdo nekontaktoval s řešením, brzy se tak stane, abyste si mohl nový telefon co nejdříve vyzvednout.
Omlouvám se za komplikace a věřím, že budete s novým telefonem spokojený.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den.
Dnešního dne jsem navštívil prodejnu O2 v Olomouci prodejna Šantovka kde jsem uvedený telefon kupoval a také reklamoval.Telefon mi byl bez problémů vyměněn za nový se zárukou který po dnešním provozu je plně funkční.
Touto cestou bych chtěl poděkovat d testu za perfektní práci při vyřízení mé reklamace kterou jsem spíše očekal od značkové prodejny.
Jaroslav Roháček
Již vyřešeno, možné uzavřít.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Jelikož se spor podařilo vyřešit smírnou cestou, stížnost uzavíráme.