Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 10.9.2015 jsem si přes eshop czc objednal disk WD Blue EX - 1TB, objednávka č: 4115508720. Disk jsem si vyzvedl na pobočce F. A. Gerstnera 2151/6, 37001 České Budějovice. Již při montáži do PC jsem si všiml, že na sata konektoru je kousek odštípnutého plastu. Vzhledem k tomu, že to na funkčnost disku nemělo vliv, jsem to nikterak neřešil. Cca po roce užívání se z disku občas začali linout zvuky které dříve nevydával. Dne 23.12.2016 jsem disk otestoval programem HD TUNE abych zjistil, zda-li se na disku nenachází vadné sektory a během tohoto testu disk přestal fungovat. Téhož dne jsem disk odnesl na reklamaci. Číslo RMA RE16073761. Tato reklamace nebyla uznána z důvodu mechanického poškození sata konektoru. Vzhledem k tomu, že jsem disk s touto vadou již zakoupil, tak jsem s vyřízením reklamace nesouhlasil a nechal jsem disk opět reklamovat. Číslo RMA RE16075425. Vyjádření technika bylo stejné. Neuznáno. Mechanické poškození v oblasti konektoru. Zařízení nesplňuje podmínky pro záruční opravu/výměnu. Reklamace neuznána.
WD Blue EX - 1TB WD10EZ S/N : WCC3F1VKHYLN
Výměna
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Gróf.
Je nám líto, ale reklamaci nelze uznat jako oprávněnou. Disk je mechanicky poškozený a na toto poškození se záruka nevtahuje. Pokud byl disk poškozený po koupi, měla toto skutečnost být neodkladně oznámena. Není možné na toto brát zřetel po cca roce a půl používání.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dobrý den. Bohužel se s vaším vyjádřením nemohu spokojit. Náhodou jsem zde narazil na totožný případ z 17.10.2016 , kde pán řešil stejný problém s uštípnutým plastem, jen s tím rozdílem, že jemu disk odešel po pár hodinách a mě až po roce a půl. Též mu reklamaci dvakrát zamítli a Vy sám jste mu nakonec pomohl s vyřízením reklamace a výměnou disku. A jak píšete, že "není možné na toto brát zřetel po cca roce a půl používání a že měla tato skutečnost být neodkladně oznámena" to si nemyslím. Jak je vidno, tak jestli se disk reklamuje po dvou hodinách nebo po roce a půl, tak na reklamačním do smetou ze stolu tak či tak. Takže si nemyslím, že délka užívání v tomto případě hraje nějakou roli. Nepřijde mi moc férové, aby jste jednomu zákazníkovi vyhověl a jiného poslal s prominutím k šípku. Děkuji
Spotřebitel nemá povinnost informovat prodávajícího o vadě ihned poté, co se o vadě dozví (český zákonodárce se nerozhodl do českého práva transponovat dvou měsíční oznamovací povinnost spotřebitele, která je uvedena ve směrnici Evropského parlamentu a Rady 1999/44/ES o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží).
S reklamací však není vhodné otálet, neboť po uplynutí 6 měsíců od převzetí zboží je již na spotřebiteli, aby prokázal, že zboží bylo vadné. Spotřebitel se tak může dostat do důkazní nouze.
Dobrý den pane Gróf.
Rozhodující je právě doba nahlášení poškození, jen velmi stěží můžeme výrobci tvrdit, že disk byl poškozený už při prodeji, když ho zákazník používal více než rok.
Každopádně vám mohu nabídnout externí servis, kdy vadu a poškození neposuzuje tuzemský servis/dodavatel ale zboží je zasláno přímo výrobci. Nejedná se o reklamaci a posouzení může trvat déle než měsíc. Pokud by jste chtěl mé nabídky využít, zašlete disk k mým rukám. (Hviezdoslavova 666 Praha 14900) a disk výrobci zašlu na posouzení.
S pozdravem
Michal Stýblo.
Dobrý den. Samozřejmě toto chápu. Kdybych býval tušil, že tato malá kosmetická vada může mít takovýto vliv při pozdější reklamaci, tak bych to samozřejmě nahlásil ihned. Jinak za Vaši nabídku děkuji a rád ji využiji. Disk tedy zašlu na Vaši adresu. Děkuji
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.