Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.11.2016 jsem u výše uvedené společnosti objednal 2 mobilní telefony, které mi dosud nebyly dodány. Na emailové stížnosti společnost odpovídala pouze tak, že je nechá prošetřit svými pracovníky. Poté přestala komunikovat úplně.
Objednávka ALVEMCDML
RedMi 3S - 2/16 - Barva : Stříbrná, Velikost paměti : 16GB, Typ sítě : LTE, RedMi 3S - 2/16 - Barva : Zlatá, Velikost paměti : 16GB, Typ sítě : LTE
Vrácení peněz
|
Tweet |
Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že zboží bude spotřebitelovi doručeno v co nejkratší možné době, nejpozději však do 30 dní počínaje dnem následujícím po dni, kdy byla uzavřena objednávka. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Podle obchodních podmínek je prodávajícím společnost Ximox Technology Ltd., se sídlem RM 1101, San Toi Bldg No.139, Hong Kong. Ale zúčtovací a fakturační služby jsou prováděny společností Mi shop czech and slovak, s. r. o., se sídlem Fügnerovo náměstí 1808/3, Nové Město, 120 00 Praha 2. Pokud zahraniční společnost nereaguje na emailovou komunikaci, je vhodné obrátit se na výše uvedenou společnost (a to nejlépe písemně, prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb) s požadavkem na vrácení peněžních prostředků na základě odstoupení od kupní smlouvy uzavřenou mezi společností Ximox Technology Ltd. a spotřebitelem.
Bylo by také vhodné obrátit se na Českou obchodní inspekci, neboť je možné, že společnost porušuje zákaz užívání nekalých obchodních praktik. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud se spotřebitel domnívá, že se jedná o podvodný eshop, může podat trestní oznámení na Policii České republiky či na Státní zastupitelství. Ačkoliv pro spáchání trestného činu musí být spáchána škoda ve výši nejméně 5000 Kč, platí dle trestního řádu, že výše škod se sčítá za každý trestný čin, co by podnikatel spáchal. V rámci trestního stíhání by mohl poškozený uplatnit nárok na vrácení předmětné částky v rámci adhezního řízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.