Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
v gregi auta jsme zakoupili os.auto Land rover za 135000kč. Na doporučení autobazaru byl vyměněn olej a filtry.Po mšsíci ježdění se projevila závada kdy auto se dusilo a chcípalo vtu chvíli bylo neovladatelné. Diagnostika ukázala že jde o závadu palivového systému. Podali jsme reklamaci,měl se ozvat reklamač.technik a domluví se jak auto z Litoměřic dopravíme do Ústí n Labem. To se nestalo,tudíž auto nikdo neviděl a dosud stojí v Litoměřicích. Přesto byla reklamace zamítnuta. Pro vyřešní jsme v reklamaci žádali o opravu auts. Po zamítniti posíla advokátka dopis do Gregi auta. Nechceme soudní spor,chceme pouze aby gregi auto opravili a nezaštitovali se větou že auto má nižší výkon motoru.
os.automobil land rover ln,AE,088 Freelnderř
chceme opravu auta na náklady Gregi auta. Nebo odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly ve smlouvě (např. auto je pojízdné). Ze strany spotřebitelky by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitelku na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Je-li výrobek reklamován v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že vytýkaná vada byla na výrobku již při jeho převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, může se spotřebitelka obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.