Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
5.12.2016 jsem si na portálu Nakupvakci.cz objednala a téhož dne i zaplatila voucher "30 minut řízení super Monster Trucku akce!" v ceně 1299 Kč.
Přibližně o týden později provozovatel serveru, společnost Garuma s.r.o., ukončila svoji činnost. 14.12.2016 jsem emailem kontaktovala provozovatele webu s žádostí o vrácení peněz, nicméně neúspěšně. Telefonicky jsem kontaktovala i společnost Off-road Milovice, kde mi pán sdělil, že se velmi omlouvá, ale voucher mi akceptovat nemohou z důvodu neuhrazení ze strany společnosti Garuma.
Dne 12.1.2017 jsem se na Vašich stránkách dočetla, že:
"Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o dodání zboží je spotřebitelka a přímo dodavatel tohoto zboží, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.
Dodavatel zboží si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem zboží, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.
Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs)."
Toto stanovisko, jsem téhož dne poslala firmě Off-road Milovice, která mi odpověděla:
"Dobrý den, děkujeme za vyčerpávající informace. Jste bohužel podvedená pouze od portálu nakupvakci.cz. Naše společnost neměla se slevovým portálem podepsanou smlouvu pro inzertní rok 2016. S portálem nespolupracujeme již od začátku roku 2016. Váš zakoupený poukaz je pro nás bohužel neplatný. Poukazku reklamujte a požadujte o navrácení zaplacené částky po portálu Nakupvakci.cz
---
Děkujeme BigHummer.cz
Martin Háša"
Nic o tom, že by s portálem Nakupvakci.cz nespolupracovali, mi v prosinci sděleno nebylo. Naopak pán byl stejně překvapený jako já a říkal, že se jim to za 6 let spolupráce s tímto portálem nikdy nestalo. Osobně si myslím, že je to pouze výmluva společnosti Off-road Milovice - zároveň se mnou si voucher koupilo několik desítek jiných zákazníků a jsme prakticky bez šance dokázat, jestli nějaká smlouva uzavřena byla nebo nikoli.
30 minut řízení super Monster Trucku
Uznání voucheru nebo ideálně vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud společnost Garuma s.r.o. opravdu jednala za společnost OFFROAD MILOVICE s.r.o. bez toho, aby k tomu byla oprávněna, jedná se o nepřikázané jednatelství. Kdo jedná bez příkazu, jdou k jeho tíži následky z toho vzniklé. Spotřebitelce proto doporučujeme, aby přihlásila svou pohledávku do insolvenčního řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=174D08BB3E584EEDB23AC907819D8B89). Více informací o podání přihlášky je možné vyhledat na webové adrese: http://insolvencni-zakon.justice.cz/obecne-informace/veritel/pohledavky-a-jejich-prihlaseni-.html
Vyjde-li během insolvenčního řízení najevo, že mezi výše zmíněnými společnostmi přeci jenom byl platně sjednaný závazek, může se spotřebitelka domáhat svých práv vůči společnosti OFFROAD MILOVICE s.r.o.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.