Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamoval jsem včasné nedodání balíku do ruky https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=DR0240410619X
První odpověď přišla poštou a byla ve smyslu, že balík byl doručen jako doporučený balík a že mi vrátí cca 8Kč.
Reklamoval jsem reklamaci s tím, že hodlám uplatnit marný výjezd technika (1100 Kč bez DPH), který vznikl včasným nedodáním balíku k zákazníkovi a přišla odpověď:
(Výsek z celé odpovědi)
Naše značka ČP/2017 P DÚS JČ
Vyřizuje / linka P DÚS JČ/216
V případě Vámi podané zásilky DR0240410619X se zákaznickou kartou nevznikl nárok na kompenzaci za nedodržení doby dodání.
Jak mám dále postupovat?
Děkuji Jaroslav Mixa
Balík do ruky DR0240410619X - Rekalmace ELR160008701 [#465169]
Vrátit peníze + úhrada marného výjezdu technika k zákazníkovi.
|
Tweet |
Pozdní dodání zásilky lze také reklamovat. Zjistí-li se, že při dodání nebyla dodržena lhůta, sjednaná v poštovních podmínkách, vrátí pošta cenu dle platného ceníku. Služba Balík do ruky garantuje dodání během následujícího pracovního dne. Pokud tento příslib nebyl dodržen, ačkoli se spotřebitel po celou smluvenou dobu nacházel v místě bydliště, nebyly dodrženy podmínky garantované Českou poštou, vzniká proto právo na navrácení části dopravného dle čl. 55 poštovních podmínek. Pokud tedy není balík dodán následující pracovní den, Česká pošta je povinna vrátit odesílateli rozdíl mezi cenou za balík s dobou dodání v D 1 a za balík bez závazné doby dodání. Jde fakticky o vrácení jakéhosi zvláštního příplatku za rychlé dodání, k němuž nedošlo.
Pokud vznikne zákazníkovi vinou České pošty škoda, tak podle zákona o poštovních službách nemá právní povinnost ji Česká pošta uhradit. Typickým příkladem je ušlý zisk, který se u poštovních služeb (na rozdíl od běžné právní úpravy) hradit nemusí.
Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman