Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
Sconto nábytek záhadně působí na trhu s dvojími obchodními podmínkami. V jedněch, které podává zákazníkovi podepisovat, se slabě tištěným písmem na druhé straně kupní smlouvy, v nichž je uvedeno, že při odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího si ponechává prodejce 30% stornopoplatek z ceny, a druhé, uvedené na webu, které figurují jako podmínky pro kamenné prodejny, v nichž se udává, pozor, "až" 30% stornopoplatek, za taktéž vzniklé náklady. Na základě kterých se teď má řešit mé odstoupení od smlouvy, i přesto, že já podepsal ty u kupní smlouvy aniž bych věděl, že to podepisuji, protože jak jsem uvedl, je to slabě tištěné a nevěděl jsem, že tam je něco psáno z druhé strany?
Mám to tedy brát jako nekalé obchodní praktiky, nebo jaké občurávání zákazníků? Přičemž ani nechci rozebírat sprosté chování pana R., vedoucího obchodního domu Ostrava, který nepřipouští jakoukoliv debatu ze strany zákazníka a afektovaně opouští místo informačního prostoru s velmi nepochopitelným chováním.
Všechno co prodávájí.
Rád bych došel ke smíru obou stran s takovým závěrem, že poukázky na další nákup, v případě odstoupení od smlouvy, v hodnotě původního nákupu, nebudou časově limitovány, nebo odstoupení od smlouvy s max. 10% stornopoplatkem, neboť nechápu, kde mohlo dojít k vynaložení nákladů ze strany prodejce ve výši necelých 4000 Kč, když bylo zboží v době nákupu skladem na ostravské pobočce.
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena v "kamenné" prodejně (např. v provozovně podnikatele), nemá spotřebitel ze zákona právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní. Umožňuje-li prodávající smlouvu ukončit, bude důležité, jaké smluvní podmínky byly mezi stranami sjednány. Smluvní strany si tedy mohly ujednat ukončení smlouvy prostřednictvím zaplacení odstupného. Zaplacení odstupného má obdobné účinky jako odstoupení od smlouvy.
Jiná situace by byla, pokud by se prodávající ve smlouvě zavázal, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit za splnění podmínek, kterou jsou uvedeny v obchodních podmínkách, a teprve v obchodních podmínkách by bylo zmíněno, že ukončit závazek je možné pouze zaplacením odstupného. Pokud by spotřebitel takové ustanovení obchodních podmínek nepřijal výslovně, bylo by toto ustanovení dle našeho názoru neúčinné dle § 1753 občanského zákoníku.
Dobrý den,
tzv. "storno poplatek" je obsahem Podmínek pro prodej, dodávku a montáž zboží, které jsou obsahem každé kupní smlouvy a jsou uvedeny na její zadní straně. Každý zákazník akceptaci těchto podmínek stvrzuje svým podpisem (za předpokladu, že je způsobilý ke správním úkonům). Tvrdit, že někdo podepsal něco a nevěděl, co podepisuje...?! Je to asi podobné, jako u e-shopu, kde při každém nákupu na jakémkoli e-shopu zákazník musí odsouhlasit obchodní podmínky a jen těžko obstojí s argumentem, že je sice odsouhlasil, ale že nevěděl, k čemu dává souhlas. Co se týká výše storno poplatku, ta je zpravidla smluvní - v závislosti na dalších okolnostech a může být až do výše 30% (vznik práva na odstupné jasně neznamená, že bude ze strany prodávajícíh toto právo využito). Ve Vašem případě bylo partně vzhledem k okolnostem (např. i storno montáže) patrně přistoupeno k horní hranici storno poplatku. Poukázky, které požadujete mají bohužel omezenou neměnnou platnost a výši storno poplatku ještě projednám s vedením příslušného obchodního domu. Chování zástupce vedoucí obchodního domu nemohu komentovat, jelikož jsem u Vašeho jednání nebyl přítomen.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Dobry den,
dekuji za reakci. Jsem plne seznamen s tim, ze co podepisu je moje volba a me svobodne rozhodnuti, jenze pri podpisu jsem opravdu predem nevedel,ze je na druhe strane neco vytistene, nebot je pismo psano opravdu slabou barvou a navic prodavacka mi listy drzela a navic jen otocila rozek, tudiz jsem nevedel co podepisuji, k tomuto mam svedka, ktery stal pri podpisu vedle me a toto mi potvrdi. Ale o tomto dale jiz nic.
Spise me opravdu zarazi vyse storna. Souhlasim s 5 %, souhlasim s 10 %, za blbost se plati, ale 30 % stornppolatek je zkaratka jen vydelavani ma teto blbosti. Jak jsem uvedl, nevidim na Vasi strane jakekoliv vydaje za napr. vyrobu, dovoz, montaz nebo cokoliv jineho, co by bylo spojeno s mnou zakoupenou posteli. Zbozi bylo skladem v Ostrave, odkud jsem jej kupoval. Pokud bychom u tohoto dosli k maximalne 10% stronopoplatku, pak bych i souhlasil. Co se tyce dopravy a montaze, to je pribeh jiny, nebot se jedna o spolecnost eMeM transport a ti pokud vim jsou pro Vas jen pratnery v doprave a montazi. Mimochodem, chovani jejich prepazkovych pracovniku je take na docela bidne urovni a pan Kasper by se mel naucit pokore a jistemu respektu k zakaznikovi, protoze pokud jej slusne pozadam o vystaveni noveho dokladu o zaplaceni stornopoplatku za montaz a on me 3 sproste odbyde ze mi nic nevypise, tak je to do nebe volajici.
Jsem rad ze jste spolecnosti spolupracujici s COI a dTestem a ze se snazite drzet si sve standardy, ale Vase standardy v oblasti komunikace se zakaznikem je na nizke urovni. Nebudu se ani vyjadrovat ke xenofobnimu chovani prodavacky, ktera se v pritomnosti me a meho pritele chovala jako skolacka a mela ze dvou gayu jarmark a nesmele o nas vtipkovala za nasimi zady.
Pokud opravdu pominu podminky nakupu a budu se venovat personalu, tak by bylo dobre si je v jiste mire preskolit. Ale v konecnem dosledku je to Vase vizitka a muj podnet berte jen jako zakaznicky.
Dekuji za Vas cas, ktery jste venovali tomuto dopisu.
PS: V pripade potreby, jsou kontakty na mev kupni smlouve.
Vážený pane Videnove,
z obchodního domu v Ostravě jsem dostal další rozsáhlé informace o celém případu i průběhu Vašich jednání s dopravní firmou, vedením obchodního domu atd. S dovolením se tedy zdržím dalších komentářů v této věci. Abychom celý případ uzavřeli, navrhnul jsem vedení stornování smlouvy s 10% stornopoplatkem za podmínek, že bude zboží vrácené v originálním a nepoškozeném balení. Tímto bych tedy celý případ rád uzavřel.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Dobry den,
opravdu nevim k jake komunikaci doslo mezi Vami a Vasimi zamestnanci, ovsem myslim si, ze jsem se choval v mezich slusnosti, jestli chteji Vasi zamestnanci hrat na tu notu ze mam svuj vek a mam se chovat s respektem, tak ja bych si opacne piprosil respekt ze strany zamestnancu Sconto jakozto k zakaznikovi. Mohu osobne za sebe rici ze pracuji v oboru kde prichazim s lidmi do kontaktu denne a nejedna se o prodej supliku a chovat se jako vedouci obchodniho domu p. Rataj tak na hodinu letim. Opravdue udivuje jak se nejdo na takove pozici muze pred zakaznikem afektovane otocit a urazene otocit a porvavat neco za chuze. Bylo to velmi detinske a neprofesionalni, a co se tyce prepravce a jeho jednatele p. Kaspera, tak nevim jak velky problem mu delalo vypsat mi novy doklad o stornopoplatku a hadal se se mnou ze mi jej nevypise. Navic pokud vim, abych platil stornopoplatek u nich tak bych musel neco podepsat, ale ja nic nepodepsal u eMeM transport a presto jsem mel platit storno jen ze je to natistene na pokladnim dokladu? Zijeme v Ceske republice, nikoliv v Somalsku aby tady platilo neco takoveho jako je ustni ujednani zucastnenych stran.
Podepsal jsem Vase kupni podminky, souhlasim s Vami navrhnutym 10 % stornem. Ovsem u nich jsem nic nepodepsal a mel jsem platit za nic. Takze budeme-li zjistovat kdo se jak choval pak bych nejdrive proveril duveryhodnost zdroju.
Nicmene Vam dekuji za alespon jeden vstricny krok, ktery jste udelali vuci mne.
S pranim pekneho dne,
Gabriel Videnov
Dobrý den,
jak vyplývá z výše uvedené komunikace, celá věc byla již vyřešena.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Jelikož se mezi stranami sporu podařilo nalézt smírné řešení, stížnost uzavíráme.